Moxie

Inspirerad av sin mammas rebelliska ungdom och en ny och självsäker vän börjar en blyg 16-åring ge ut ett anonymt fanzine som protesterar mot sexismen på skolan.

Originaltitel Moxie
Regissör Amy Poehler
Manus Tamara Chestna, Dylan Meyer
Genre Drama, Komedi, 2020-talet
Skådespelare Hadley Robinson, Lauren Tsai, Alycia Pascual-Pena, Nico Hiraga, Sabrina Haskett, Patrick Schwarzenegger, Sydney Park, Anjelika Washington, Emily Hopper, Josie Totah, Amy Poehler, Ike Barinholtz, Marcia Gay Harden, Josephine Langford, Joshua Walker, Clark Gregg, Charlie Hall, Avery Bagenstos, Eon Song, Corey Fogelmanis, Aaron Holliday

ASSFACE
2021-03-08
Uttjatat att säga men; boken är mycket bättre.
2021-03-08
Bitvis är detta helt wow! Inspirerande och viktigt! Men det blir lite spretigt när den försöker berätta så många olika saker samtidigt och det känns som att inte varje tråd får leva ut tillräckligt. Framförallt tycker jag tråden med bästisen hade förtjänat mer. Sen tycker jag inte filmens final funkar riktigt och det blir liksom lite platt och uppbyggnaden förtjänar så mycket mer! Men detta är riktigt bra, den bästa ungdomsfilmen jag sett på länge och den hanterar många frågor riktigt bra. Sen är det lite tråkigt att "white-savior" syndromet fortsätter dominera sådana här filmer. Även om det funkar väldigt bra här så blir det lite tröttsamt. Men en stark trea är det utan tvekan!