2.2

Mr Beans semester

Mr. Bean vinner en resa till franska Cannes. Det går snett redan till en början när Bean strular till avfärden. Han tar sig efter många om och men till sitt resmål men inte heller där kan han hålla sig undan bekymmer.

Originaltitel Mr. Bean's Holiday
Alternativ titel Bean 2
Regissör Steve Bendelack
Manus Robin Driscoll, Hamish McColl
Genre Familjefilm, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Rowan Atkinson, Emma de Caunes, Willem Dafoe, Jean Rochefort, Karel Roden, Pierre-Benoist Varoclier, Preston Nyman, Steve Pemberton, Maxim Baldry, Julie Fournier, Julie Ferrier, Clint Dyer

Hanness
2020-03-29
Mr. Bean är alltid bra, rolig film.
yrkeschaufföre
2019-07-27
Visst funkar det i långfilmsformatet, den här gör sig mycket bättre än den första, kan det vara för att han är i Frankrike och inte talar språket?
Nalleman
2018-04-04
Gillar normalt Mr Bean men detta är inte bra.
larsen1976
2018-02-05
Haha jag älskar Mr.Bean och denna filmen är inget undantag. Dråplig humor av högsta rang.
2017-11-17
Något bättre än den första filmen, men långt från bra!
2017-10-13
Totenkopf
2016-12-18
Klart bättre och roligare än befarat.
2016-10-17
Första Mr. Bean-filmen är ju bättre men den här är också väldigt bra och rolig.
RunRiot
2016-08-02
Pendlar mellan en stark trea och en svag fyra. Riktigt charmpiller. Jag älskar att de lyckats göra en oerhört fransk film av något som är oerhört brittiskt i sin originalform. Den har en del segare partier och jag stör mig litegrann på den rätt överpretto barnskådisen, men jag föredrar ju honom framför alla urkassa barnskådisar som ständigt dyker upp överallt. Mysig film helt enkelt. Bara Teddy som fattas.
Dream
2016-06-25
Det positiva är att Rowan Atkinson ser likadan ut som Mr. Bean trots att det gått 10 år sedan den första filmen och 13 år sedan den klassiska serien spelades in, innan denna film gjordes! Men själva manuset och humorn i denna filmen är inte lika roligt som det var en gång i tiden, känns stelt och Hollywood aktigt i denna tyvärr.