3.3

Mr Brooks

Earl Brooks är en kärleksfull familjefar och framgångsrik affärsman. Men han har också en hemsk hemlighet. Han är en mördare, känd under namnet The Thumbprint Killer, som blivit beroende av dödandet men som nu vill sluta mörda till varje pris. Marshall, Mr. Brooks onda alter ego, har dock helt andra planer. Marshall älskar mord och förödelse och tänker inte ge upp i första taget.

Originaltitel Mr. Brooks
Regissör Bruce A Evans
Manus Bruce A Evans, Raynold Gideon
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Kevin Costner, William Hurt, Demi Moore, Dane Cook, Marg Helgenberger, Danielle Panabaker, Aisha Hinds, Lindsay Crouse, Ruben Santiago-Hudson, Jason Lewis, Reiko Aylesworth, Yasmine Delawari, Matt Schulze, Traci Dinwiddie, Michael Cole

Skapad 2019-12-15 av Thomas.P
Mr. Brooks är en mycket underhållande film, som skildrar en schizofren (?) man vars last är att döda. Vanliga människors laster brukar vara till exempel rökning, snusning eller varför inte alko...   Läs mer »

Robkiller
2017-01-26
Seriemördarfilm som håller intresset uppe även fast tempot är lågt, mest tack vare skådespelarna.
GinNTonic
2016-11-06
Bra film om seriemördare som för en gångs skull inte glorifierar det hela. Känns som att filmmakarna har inspirerats av en del av Dexter som kom året innan. Lite udda film men den är fängslande. Dock distraheras jag ibland av att Costner ser ut som Sven Melander i sina glasögon. Slutet på filmen var också ganska svagt tyvärr.
2016-10-11
Bra, spännande och välspelat. Till och med Kevin Costner gör bra ifrån sig för en gångs skull.
Sovande_mannen
2016-08-27
Bra soundtrack.
emilstjernholm
2016-05-27
En seriemördare som är pro-life, fint. I övrigt härligt kitschig ibland, särskilt scenerna med Demi Moore andas tidigt 90-tal. Dane Cook är bara för dålig.
iwjrfbibruf8
2016-05-01
Skräp.
Tatty
2016-01-28
Okej film men lite seg. Inte läskig eller jätte spännande vilket jag trodde filmen skulle vara. Kevin Costner brukar spela bra men lagom seg i filmen
sawa
2015-07-22
Usch, så onödigt våldsam!
Premium
2015-04-26
Den får en trea men då är jag SNÄLL. Kevin Costner känns inte närvarande i rollen och manuset har fullt med luckor.
2014-12-08
Utan tvekan den största överraskning under 2007. Denna film är en fullständigt lysande dramathriller i en genre som på senare tid inte varit mycket att ha. Mer överraskande är att två avdankade stjärnor som Kevin Costner och William Hurt här är helt fantastiska och imponerar stort.