2.4

Mr. Deeds

Longfellow Deeds, som driver en liten pizzeria i en småstad, får en dag ett oväntat miljardarv från en avlägsen släkting. Förutom flera miljarder dollar inkluderar arvet ett stort mediebolag, ett amerikanskt footballag, ett basketlag och en privat helikopter. Plötsligt har Deeds allt som krävs för att lyckas i affärsvärlden. Frågan är om alla dessa pengar kommer att förändra Deeds lågmälda karaktär. Naturligtvis lurar även gäddorna i vassen som vill knycka pengarna från den godtrogne Deeds. I denna komedi lär vi oss att pengar kan förändra allt, men inte alla.

Originaltitel Mr. Deeds
Regissör Steven Brill
Manus Tim Herlihy
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Adam Sandler, Winona Ryder, John Turturro, Allen Covert, Peter Gallagher, Jared Harris, Erick Avari, Peter Dante, Conchata Ferrell, Harve Presnell, Steve Buscemi, J B Smoove, Brandon Molale, Aloma Wright, Walter Williamson, John McEnroe, Rob Schneider

Skapad 2019-12-20 av Trash
Mr Deeds visar sig oväntat vara arvtagare till några billioner efter en bortgången farbror han inte visste att han hade. Den plötsliga rikedomen gör honom till centrum för allas uppmärksamhet...   Läs mer »

Skapad 2019-11-10 av Kiril
Adam Sandler är en skådespelare av samma slag som Meg Ryan. Dyker Sandler’s namn upp som huvudrollsinnehavare i en film, vet man i princip vad som väntar en - en naiv och småkorkad grabb med ett...   Läs mer »

2014-05-28
Har alltid haft svårt för Sandler. men denna film var rätt okej och rolig.. Skoj med den klassiska storyn att en fattilapp ärver massa stålar.
LTT86
2013-08-21
En okej film, men det känns som om dom flesta skämtet är svaga och är inte så roliga. Men Adam Sandler är intressant i den här filmen och fick mig att vilja se igenom hela filmen.
cocopayanut
2013-03-05
såg den här när jag var liten och älskade den. Gjorde misstaget att se om den.
lottes
2012-07-13
Nu gillar jag Adam Sandler, han är vår tids Frank Capra som vågar stå upp för vanlig mänsklig hygglighet och rätten att inte vara cool jämnt. Och inte blev det sämre när jag upptäckte att Adam tydligen också är ett Capra-fan - den här filmen är nämligen en remake på nyssnämndes "Mr Deeds goes to town"! Så en fyra, absolut. Lite mindre underlivshumor är allt jag begär.
Canaletes
2012-06-09
Trodde den ska vara bättre och roligare. Den är för barnslig. En del jobbiga karaktärer men bra namn iaf. Bra slut! 4.4/10
theFeber
2011-11-13
Adam Sandler borde inte få göra mer film! Det tyckte jag innan jag såg den här skiten och det tycker jag ännu mer efteråt!
2011-11-07
Ja, jag hade ju för mig att det inte var så länge sen jag såg den sist, men den var på hemma när vi lagade mat.
EliasN
2011-10-10
Rätt kul och med ett budskap, men den var alldeles för fånig och många skådespelare höll en ganska låg klass.
annihilat0r
2011-10-06
17/5 2010: "Mr. Deeds" är en skön feel-good film. En av Sandlers bästa faktiskt. Skön story! Och John McEnroe gör INTE filmen sämre. 6/10 2011: John Turturro är en galning som förgyller normalitetens normer. John är så underbar att trädgrenar förvandlas till utsträckta armar. Att dimma förvandlas till solregn. Att förtröstansfull girighet förvandlas till hoppfull medmänsklighet. Jag älskar dig John! Precis som den du är.
2011-08-09
Det är sex år sen jag såg den förra gången och jag minns alltihopa. jag gillar Sandler och Ryder men det är inte Oscarmaterial så en stark, stark tvåa från mig.