2.1

Mr. Jones

Scott är en filmare i behov av inspiration. Han och hans flickvän Penny flyttar in i ett ödsligt hus i hopp om att få kreativitet. Sedan upptäcker de sin granne, den mystiske Mr Jones. Han är känd för sina spöklika skulpturer och har själv förblivit ett mysterium för omvärlden. Scott och Penny är övertygade om att de har hittat det perfekta ämnet för sin film och smyger sig in i hans verkstad, något som kan få otäcka konsekvenser. Vem är Mr Jones?

Originaltitel Mr. Jones
Regissör Karl Mueller
Manus Karl Mueller
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare David Clennon, Diane Neal, Jon Foster, Faran Tahir, Rachel O'Meara, Sarah Jones (II), Mark Steger, Ethan Sawyer, Stanley B Herman, Jordan Byrne, Jessica Dowdeswell

TheHorrorfan
2017-01-15
Sådär. Mest bara konstig.
Murvel48
2016-04-21
Hade dom inte överdrivit fotot så in i hästväg kunde det kanske blivit en tvåa.
Bijan
2016-01-04
Denna film splittrade verkligen tv-soffan. Själv tyckte jag faktiskt rätt mycket om den, det var bara framåt slutet jag upplevde att det blev lite utdraget och mest snabba klipp utan stämning. Fram till dess tyckte jag däremot att det var både mysigt, obehagligt och intressant.
Blondi
2015-04-19
Riktigt usel film som inte vet själv vad den vill vara, hoppar mellan olika koncept och har lider av brist på story.Den ger ingenting alls och är slöseri med tid. Skulle inte äns rekonstruera dera den till min värsta fiende.
amam
2015-02-24
Äsch,den tog aldrig vägen nånstans. Stabil tvåa.
eriqk
2014-10-11
bättre än väntat, faktiskt
lightship
2014-09-03
Tyckte detta var helt fantastiskt. Blev lite illa till mods och fascinerad samtidigt. Detta är nog den enda subgenren inom skräck som gör mig rädd.
Engravadlax
2014-08-04
I överlag välproducerad, men trist found footage. Ballar ur fullständigt framåt slutet.
Starlette
2014-07-22
Började riktigt bra, en 3:a. Men slutet är så rörigt att den tappade lite tyvärr. Påminner om Blair witch project, då det är lite "dokumentärfilmat".