2.9

Mr. Roosevelt

Den kämpande komikern Emily Martin återvänder till sin collegestad Austin, Texas och måste ta itu med det förflutna medan hon bor hos sin ex-pojkvän och hans nya flickvän.

Originaltitel Mr. Roosevelt
Regissör Noël Wells
Manus Noël Wells
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Noël Wells, Nick Thune, Britt Lower, Daniella Pineda, Andre Hyland, Doug Benson, Armen Weitzman, Sergio Cilli, Lilan Bowden, Stevie Nelson, Majeed Nami, Paul Gordon, Jill Bailey, Christin Sawyer Davis, Anna Margaret Hollyman, Alex Dobrenko

StureStenhög
2018-07-31
Lite för tramsigt till en början, och med en jobbig huvudperson som jag var rädd för att jag inte skulle orka med. Men som i många andra dramakomedier, så blir det bättre med tiden när mer fokus läggs på drama och huvudpersonen blir mer tredimensionell. Att jag ogillade karaktärerna runt henne mer än vad jag ogillade henne gjorde också att jag ändå var på hennes sida. Sedan blir det väl fortfarande lite väl mycket vad man väntar sig av en sådan här film, och jag hade helst sett att det inte skulle landa i en moralkaka, men samtidigt lyckas den också fånga någon sorts samtid på ett ganska övertygande sätt. Jag tycker dessutom att sådant här är ganska trevligt att titta på i största allmänhet. Svag trea
2018-02-04
Är man trött på blockbusters och superhjältefilmer och vill ta en stund för hitta tillbaka till verkligheten och indiefilmens grund så är denna film inte fel. Här får man en indiekomedi som är grundad i relationer med underbara Noël Wells, också regi och manus, i huvudrollen. Hela denna filmen var som en skön avslappning och paus för hjärnan från allt annat som dominerar dagens filmvärld. Trivsamt, avslappnat och helt OK.