3.4

Mud

De två tonårspojkarna och bästa kompisarna Ellis och Neckbone stöter på en mystisk främling som gömmer sig på en övergiven ö i Mississippifloden.

Originaltitel Mud
Regissör Jeff Nichols
Manus Jeff Nichols
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Tye Sheridan, Jacob Lofland, Matthew McConaughey, Reese Witherspoon, Sam Shepard, Ray McKinnon, Sarah Paulson, Michael Shannon, Joe Don Baker, Paul Sparks, Bonnie Sturdivant, Stuart Greer, John Ward Jr, Kristy Barrington, Johnny Cheek

therion82
2018-10-14
Underbara dialoger och mkt bra skådespelarinsatser.
AsianDawn
2018-09-01
Lågmäld. Intressant.
Rele
2018-08-31
En bra film Med flera duktiga skådespelare. Bra regissör och manuset var ok om man inte tänker uppgörelsen i slutet. Jag ger en svag fyra.
Strongbow
2018-04-05
You had me at Fugazi.
HerrNenne
2018-02-04
Härliga miljöer och känsla. Långsam, rätt tung, och händer inte så mycket, så kanske lite lång. Jag gillar inte att den stressar upp en så ofta, men det gör nog andra.
2017-10-24
LadyFlanders
2017-02-11
Seg & trist, hade väntat mig mer med McConaughey och allt.
federico033
2016-12-03
Gillar ungarna och Mcconaugheys skådespelartalanger börjar lysa igenom i denna rollen
KyLLo
2016-10-02
Riktigt behaglig att följa rakt igenom. Miljöerna, accenten och vardagskänslan präglar filmen. Lite återhållsam och hemlighetsfull, vilket jag uppskattar. Det gör att den inte känns överdriven eller klyschig.
2016-09-18
Bland det tråkigaste eländet jag någonsin sett.