2.6

Mum & Dad

Mor och far och deras "adopterade" barn Birdie och Elbie jobbar på flygplatsen. Familjen lever på det de lyckas rota fram ur flygplanslaster, kontor och hotell.

Originaltitel Mum & Dad
Regissör Steven Sheil
Manus Steven Sheil
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Perry Benson, Dido Miles, Olga Fedori, Ainsley Howard, Toby Alexander

Skapad 2019-12-08 av Lenkan
Filmen utspelar sig på flygplatsen Heathrow, där syskonen Birdie och Elbie arbetar som städare. En dag tar de med den nya städerskan Lena hem till huset som ligger precis bredvid flygplatsen och p...   Läs mer »

Dele
2016-11-22
Det är inte vanligt att utmärka sig i skräckfilmsgenren, överfylld av hysteriska och själlösa dussinproduktioner som den är. "Mum & Dad" lyckas dock med både grund och berättande förvånansvärt väl att skapa starkt obehag och en egen identitet.
Amx
2015-08-06
Riktigt bra film. Jag gillar denna typen av psykologiska nagelbitare.
chimandra
2014-09-22
Välgjord mycket otäck film som jag blev mycket berörd av på många sätt. För mig är det här en film som jag kommer att alltid minnas mest på grund av att det faktiskt finns mycket sjuka människor och deras barn som tvingas leva med i deras sinnesstörda värld och påverkas negativt mot sin vilja.. Filmen är också spännande jag satt på nålar hela tiden och visste inte vad som skulle hända i nästa ruta.
Kosmoskorven
2012-08-13
Sjuk film. 2+
TheHorrorfan
2012-03-30
Otroligt sjuk film. Tyvärr inte så bra som den kunde ha vart. Svag 3a.
SalotSar
2011-11-14
Det här är ingen skräckfilm. Utan bara en djupt obehaglig allegori över kapitalismens dekadens och "frivilliga" tvångsmekanismer.
jämmerÅelände
2011-10-19