3.1

Mumford

Sympatiske Mumford har nyligen flyttat till en liten håla och etablerat sig som psykoterapeut. Till honom kommer patienter med olika problem för att få hjälp. Men Mumford är inte den han utger sig för att vara och råden han ger påverkar även hans eget liv.

Originaltitel Mumford
Regissör Lawrence Kasdan
Manus Lawrence Kasdan
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Ted Danson, Martin Short, Jason Lee, Hope Davis, Alfre Woodard, Mary McDonnell, David Paymer, Pruitt Taylor Vince, Dana Ivey, Zooey Deschanel, Elisabeth Moss, Loren Dean, Kevin Tighe, Kelly Monaco, Jason Ritter, Kirk Fox, Jane Adams (II)

supermancover
2018-02-19
Väldigt stark tvåa, men blev besviken på slutet.
2014-11-23
Originellt, väldigt trivsamt och gammaldags, mycket likt de TV-serier som visas på söndagseftermiddagarna. Det som skiljer är alla de fantastiska skådespelare som det totalt kryllar av i denna film. Legendariska manusförfattaren Kasdan(även regi) håller ihop denna berättelse perfekt. Bra rytm, dialog och massor av "Feel-good"-känslor.
fareon
2012-06-26
Nära en femma men räckte inte riktigt.
jingoo
2009-06-15
Mysig och charmig och stundtals ganska knäpp på ett litet spretigt och skruvat vis. Det känns lite väl enkelt att det huvudsakliga "botemedlet" i filmen tycks vara kärlek. Det hade varit trevligt med ytterligare en dimension.
Anniebunny82
2006-09-26
Började titta på den här mitt i natten när jag kom hem från en fest. Tänkte först att det här är en bra film att somna till men jag fastande och såg klart den! Jag måste väl medge att det inte är världens bästa film men jag gillar den skarpt ändå. Den är charmig och för min del så handlar den om att ta människor för vad de är.... :-)
Blink182
2006-09-18
Den var faktiskt rätt cool. Men i början tyckte jag den var skitkass men den blev intressant tillslut. Men tyvärr inte så bra som ett högre betyg.
Maxter
2006-09-16
Underbart !! riktigt härlig mix av komedi och drama.
silfo
2006-08-07
Klart positiv överaskning. Egentligen litet löjlig, men jag gillade den.
superzelda
2006-08-07
Har snubben hört talas om något som kallas för Tystnadsplikt???
djonipony
2006-07-08
rätt bra, speciell. kan va värt att testa hans taktik: att lyssna sig i säng me en tjej.