3.2

Mun mot mun

En familj lever i fritt fall sedan äldsta dottern, Vera, rymt hemifrån för ett år sedan. Alla i familjen är delaktiga i att hon rymde men pappa Mats är den som bär den största skulden. Vera lever med Morgan, en äldre kriminell som utnyttjar hennes utsatthet. Mats försöker få kontakt men hon vill inte ha med sin familj att göra. Nu närmar sig Veras 18-årsdag och till slut blir Mats desperat i sin kamp att få tillbaka sin dotter.

Originaltitel Mun mot mun
Regissör Björn Runge
Manus Björn Runge
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Marie Richardson, Peter Andersson, Sofia Westberg, Magnus Krepper, Magdalena Jansson, Anton Jarlos Gry, Pernilla August, Ann Petrén, Marie Göranzon, Anna Petterson, Camilla Larsson, Liv Omsén, Ingvar Hirdwall, Leif Andrée, Fyr Thorwald, Malin Arvidsson

2017-10-31
AlbinWesley
2014-11-16
Det stämmer att den inte riktigt kommer så värst nära Om jag vänder mig om, så å andra sidan är ett smärre mästerverk. Det stämmer ändå att den här är deppig och mörk. Jag ser inte varför detta skulle vara annat än positivt? Suveränt, igen!
filmfreak1
2013-12-26
Deppigt värre, men väldigt bra. Inte lika bra som 'Om jag vänder mig om' dock men nästan.
foppa99
2013-09-26
Jo den känns i hjärtat. Visst e den en total misär.. Men inget av det som visas är direkt ovanligt i verkliga livet. Missbruk e bajs
GinNTonic
2013-06-10
Nästan lite för miserabelt, men den tillhör helt klart toppskiktet i den svenska diskbänksdrama-genren.
Xenox
2012-06-25
"Om jag vänder mig om" var ju mycket bättre. Jag trodde att denna filmen skulle hålla ungefär samma klass, men det gjorde den verkligen inte. Allt är bara mörkt och deppigt. Dåligt ljud också. Svag tvåa.
vonadel
2012-03-13
Jaa! Den är välgjord och välspelad. Men, det blir bara allt för deprimerande. Det är bara ett enda stort mörker. Tycker det blir lite jobbigt faktiskt. Får mig att tänka tillbaka på svår o djup drama från 70-talet à la Lars Norén.
2012-02-03
Jag hade hoppats på en betygshöjning efter en omtitt, men det fattas någon liten centimeter för att jag ska bli helt nöjd. Runge är genial och filmen är förbannat omunter, men det tenderar att bli lite spretigt. Trettio minuters speltid till hade nog klarat biffen. (12+/15)

2011-10-04
Smärtsamt.
Kajsa91
2011-08-05
Gillar den riktigt mycket faktiskt, vet inte riktigt varför men.. Ja, den är bra, tänkvärd och "fin".