3.3

Muntra musikanter

Den lilla story som existerar är att bröderna tränger sig in på en societetsfest i jakten på en stulen tavla.

Originaltitel Animal Crackers
Regissör Victor Heerman
Manus Morrie Ryskind
Genre Komedi, 30-tal
Skådespelare Groucho Marx, Harpo Marx, Zeppo Marx, Chico Marx, Margaret Dumont, Lillian Roth, Louis Sorin, Hal Thompson

2016-10-25
Bröderna Marx gör verkligen inget för mig.
2014-12-14
Efter att tidigare ha sett Marx-brödernas smått genialiska "Duck Soup" så tänkte jag att inget slår den filmen. Denna film gör inte det heller mest på grund av att här är det endast Groucho som är lysande. Det är dock underhållande men ingen riktigt fullträff. 3+
KimEkberg
2014-01-09
om man vill skratta så man dör ska man kolla på början av den här filmen.
Tonti
2014-01-01
Början är så hisnande rolig att man knappt överlever skrattattackerna, sedan blir det mer brödernas standard med lite yxig rytm och överlånga musiknummer. Men fan va fint det är ändå.
estet_kikka
2013-02-16
troligen min favorit med bröderna marx. helt underbar!
hestret
2013-02-15
Märks att berättelsen från början var uppsatt på scen givet den dåliga komiska timingen och långa stunderna utan någon komik. Storyn i sig är obefintlig och den lilla som finns är trist. Varken mMusikaldelen eller kärlekshistorien funkar inte riktigt heller för mig. Rätt lite att ha i den här tycker jag. Stabil till svag tvåa.
Astrojacob
2010-06-04
En av de bättre Marxfilmerna. Bättre tempo, mindre sång och långa underbart meningslösa dialoger. Klockren Fyra.
winstons.
2010-01-18
hahaha! det enda man vill är ju att lära in hela repertoaren och krascha en fest och bete sig som dom! :D
TobiasRydén
2008-01-12
Operettnumrena kunde gärna ha fått uteblivit, men när bröderna Marx får vara roliga i fred är det humor i toppklass.
ernils_l
2007-05-29
Bra tempo, riktigt skön Marx-rulle. Många höjdarrepliker, som Alabama och Afrika-skrönan, och kortspelsscenen är lysande. Intrigen är också bättre än i många av deras andra filmer.