Mupparna på Skattkammarön

Baserad på Robert Louis Stevensons klassiska roman. Den unge pojken Jim har funnit en karta som visar var en stor skatt ligger gömd på en fjärran ö. En expedition utrustas för att segla till ön och söka skatten.

Originaltitel Muppet Treasure Island
Regissör Brian Henson, Mark Loparco
Manus Jerry Juhl, Kirk R Thatcher, James V Hart
Genre Komedi, Familjefilm, Action, 90-tal
Skådespelare Jerry Nelson (röst), Frank Oz (röst), Dave Goelz (röst), Bill Baretta (röst), Steve Whitmire (röst), Louise Gold (röst), Bruce Lanoil (röst), Kevin Clash (röst), Mark Mansfield (röst), Tim Curry, Kevin Bishop, Billy Connolly

Skapad 2019-12-09 av Stygga-Vargen
Jag har varit ett fan av Mupparna ända sen jag som liten knatte såg filmen Mupparnas julsaga och sen dess har jag hunnit se fler filmer med Mupparna och nu har jag även börjat titta på den klassi...   Läs mer »

2018-03-04
Det här är bland det bästa som gjorts med Mupparna!
AlbinWesley
2014-10-25
Det är ju roligare när mupparna spelar sig själva och det blir lite mer meta och så vidare, men jag tycker om den här ändå. Curry är ju alltid toppen, och muppar också över huvud taget. Och sjörövare. Klart man trivs.
Nattsilver
2012-11-22
Härligt galen film, som dock känns lite för lång och det blir lite för mycket till slut.
Mikka
2011-08-25
Inte alls så tokig barnfilm
Al_padrino
2010-07-25
Skulle fått 5 om cookie monster hade varit med.
Dysantia
2010-06-23
Shiver my timber, shiver my sails. DEAD MEN TELL NO TALES.
Intro
2010-01-13
Gött bra film!
YouAreNrIchi
2009-03-07
Viss charm har den.
Blink182
2009-02-20
En utav de bästa muppfilmerna som gjorts. Barndoms minnen.
ca019
2008-06-24
Det är en bra film, men lite för mycket musikal för mig. Men en klart godkänd film :-)