3.2

Mupparnas julsaga

Muppen Gonzo ikläder sig rollen som Charles Dickens. Med hjälp av råttan Rizzo berättar han den klassiska historien om ockraren Ebenezer Scrooge.

Originaltitel The Muppet Christmas Carol
Regissör Brian Henson
Manus Jerry Juhl
Genre Familjefilm, Musikal, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Michael Caine, Steven Mackintosh, Meredith Braun, Robin Weaver, Dave Goelz (röst), Steve Whitmire (röst), Jerry Nelson (röst), Frank Oz (röst), David Rudman (röst), Jessica Fox (röst)
Betygsantal 2024

haajen
2019-12-15
Så sjukt fin och Caine är underbar. Kanske inte helt felfri men den har ett så stort hjärta så det får bli en, visserligen svag, 5a.
Zipper
2019-01-02
Årets sista film. Lite småcharmigt men Michael Caine som Scrooge funkar inte.
myslas
2018-12-26
Med största sannolikhet den bästa filmatiseringen av Dickens julsaga som gjorts. Väldigt underhållande.
Jompalompier
2018-12-23
Jag tyckte att den var mysig och härlig! Michael Caine imponerar även när han spelar mot muppar.
KyLLo
2018-12-20
Jag gillar Mupparna och Michael Caine, men den här filmen var spretig.
2017-12-24
Mupparnas version av Charles Dickens "En julsaga" där Michael Caine spelar rollen som Ebenezer Scrooge. Inslaget av mupparna i en historia som detta gör det hela bara bättre och mer sevärt. 3+
Jamesa
2017-01-07
Mupparna är alltid bra, fast de kan bättre.
jlam
2016-12-18
Har alltid tyckt att den här sagan är rätt tråkig och uppenbar och det var knappast den bäst lämpade för mupparnas universum eftersom fusionen inte tillför så mycket (även om det såklart är kul ibland). Sämsta muppfilmen jag sett hittills.
2016-10-16
En av de mer lyckade filmatiseringarna av Charles Dickens klassiska julsaga. Underhållande, mysig och stundvis även ganska rolig trots allt allvar. Bra skådespelare och bra musik.
spielmitmir
2015-11-16