2.8

Mupparnas Nya Äventyr

Reportrarna Kermit och Fozzie skickas till London för att intervjua en Lady Holiday som nyligen blivit bestulen på sitt värdefulla diamanthalsband. Kermit blir samtidigt förälskad i hennes sekreterare miss Piggy, som senare anklagas för stölden. Nu är det upp till Kermit och resten av Mupparna att rentvå henne och sätta dit de riktiga tjuvarna.

Originaltitel The Great Muppet Caper
Regissör Jim Henson
Manus Jerry Juhl, Tom Patchett
Genre Komedi, Familjefilm, Musikal, 80-tal
Skådespelare Jim Henson (röst), Frank Oz (röst), Dave Goelz (röst), Richard Hunt (röst), Jerry Nelson (röst), Steve Whitmire (röst), Diana Rigg (röst)

2018-10-06
Jag tycker mupparna bitvis är väldigt roliga men det roar aldrig riktigt hela vägen. Stark tvåa.
tandersten
2016-01-04
En av de sämre mupparnafilmerna.
MaxMackan
2014-11-15
Jag är tydligen väldigt svag för mupparna.
AlbinWesley
2014-10-24
Ganska långt ifrån första filmens nivå, men bitvis enormt rolig ändå förstås. Generellt: bra, ej mycket mer.
jeremy_jones
2012-04-10
Roligare och bättre än den första, men fortfarande känns den ganska daterad
Matheldalella
2011-12-30
Tyvärrr är den enligt mig mycket dryg...höll på att somna och sambon slocknade in i halva filmen..
haajen
2011-12-03
Inte lika stark fyra som film 1 men den här är galet rolig o väldigt meta. Dessutom får Miss Piggy stort utrymme o det är alltid ett plus.

2011-11-16
Henson och Oz i sitt esse. Sjukt underhållande rätt igenom.
Ramza
2010-01-15
Inte den bästa mupparnafilmen. Men fortfarande väldigt underhållande. :)
LiqWid
2009-03-13
En gammal barndomsfavorit. "STOPPA PRESSARNA!!!"