Murder Island

Det är sommarlov och ett gäng ungdomar ger sig ut för att campa. Efter flera timmars resa längs landet hittar de ett ställe som hyr ut kanoter billigt. Ungdomarna paddlar långt ut från land och ser efter ett tag en perfekt ö där de slår upp sina tält. De har sex, dricker och röker hasch. Nästa morgon märker de att en av dem saknas. Gänget delar upp sig för att leta, men det visar sig ha fruktansvärda konsekvenser?

Originaltitel Murder Island
Regissör Joakim S Hammond
Manus Joakim S Hammond, Rita S Hammond
Genre Kortfilm, 2000-tal
Skådespelare Marie Magnusson, Maja Christenson, Erik Lundin, Mats Andersson, Robert Johansson

uncle_funk
2009-04-21
Jobbat med regissören, ger en trea för att vara snäll, Joakim, du förtjänar den och Erik för fotot.
Danny_Boy
2008-09-17
Riktigt bra soundtrack. Skådisarna var inge vidare, överdubbningen ännu värre. Snyggt filmad på sina ställen. Slutet var bra.
Lenrick
2007-10-16
Svensk filmhistoria...man undrar ju om inte hela manuset skrevs ned på en servett på ett fik i gamla stan. Fotot var snyggt och musiken var bra, men det vete tusan om den passade så bra alltid.
Lillestrul
2007-01-16
Väldigt ojämn... För lång framförallt. Men vissa scener är riktigt bra, och jag gillar framförallt de två roliga killarna! Hade behövts att man lärde känna alla karaktärer bättre. Dubbningen drar också ner helheten.
daniee
2006-06-02
Förjävla bra film! Robert Johansson är lätt filmens ryggrad!
Nephren_Ka
2006-03-08
Kass dialog, kassa skådisar men jäkligt bra soundtrack!
pellevin
2006-02-26
Musik och språket var lite roande. Skådespelarna var dock...obra..
benjamin
2006-02-25
så seriös var jag inte =P tänkte mest på att dubbningen var FÖR bra så att man inte slutade tänka på det. musikredigeringen var också lite rolig, ja.
guzerat
2006-02-25
nja... kunde ha varit bättre. soundtracket kändes lätt malplacerat. men den var underhållande så länge det varade :)
benjamin
2006-02-24