2.4

Murder Mystery

Under en efterlängtad resa till Europa tvingas en New York-polis och hans fru ? som är frisör ? att lösa ett förbryllande mord på en lyxyacht som tillhör en miljardär.

Originaltitel Murder Mystery
Regissör Kyle Newacheck
Manus James Vanderbilt
Genre Komedi, Action, Romantik, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Adam Sandler, Jennifer Aniston, Luke Evans, Gemma Arterton, Adeel Akhtar, Luis Gerardo Méndez, David Walliams, John Kani, Shioli Kutsuna, Ólafur Darri Ólafsson, Erik Griffin, Molly McNearney, Dany Boon, Terence Stamp, Sufe Bradshaw, Nicole Randall Johnson

Visse93
2020-06-22
Den var lite spännande men inte särskilt rolig
HasseV
2020-04-26
Lättsam underhållning men lite synd att man ogillar huvudrollskaraktärerna.
Harford
2019-08-07
Usel
hsimpson
2019-08-04
Halvunderhållande och över förväntan. Men varken Sandler eller Aniston är någon favorit, och vissa scener är riktigt dåliga. Trean är svag.
dafreakish
2019-07-23
Ett stort meh som vanligt när det kommer till Sandler. Aningen mer engagemang men ändå trött och tomt. Väldigt sällan kul.
Misslovemovie
2019-07-21
Jag skrattade mycket och ofta är glad att det fortfarande görs tramsiga komedier som behövs i dagens läge.
2019-07-09
Då jag tyckte så mycket om Adam Sandler och hans filmer under mina yngre år så kommer det nog alltid finnas något som drar mig även mot hans nya produktioner. Här försöker han på sig en "Whodunnit", vilket är en genre jag älskar. Många delar fungerar och han får till en helt OK "Whodunnit-känsla". Tyvärr brister det ordentligt på den viktigaste punkten. I en "Whodunnit" så vill man följa resan mot lösningen med karismatiska och sevärda huvudkaraktärer. Sandler och Aniston är fel för uppgiften.
Albion
2019-07-09
Ytterst lättsam underhållning på sin höjd och i stort sett mest trams. Inte mycket att fästa några större förhoppningar kring. Betyget blir en 2;a
BarryHero
2019-07-04
Genomsnittlig som komedi och genomsnittlig som deckare. Sandler spelar den roll han alltid gor. Fungerar dock hyfsat som tidsfordriv om man inte forvantar sig nat spektakulart.
2019-07-04
Rätt stor besvikelse, jag hade hört ganska gott om den och idén tilltalar mig verkligen. Sandler är väldigt ojämn men ofta någon jag uppskattar och Aniston är ofta bra. Men redan från början när karaktärerna etableras så gillar jag dom inte alls, framförallt inte Sandlers karaktär. Han är mest bara störig och allmänt tycker jag deras relation är så jävla tröttsam och hela upplägget för det känns förlegat. Jag gillar tanken på hur dom leker lite med deckar-klyschor men dom gör liksom ingenting vettigt med det. Filmen känns aldrig det minsta klurig. Nä, en svag tvåa blir det bara.