2.3

Agatha Christie: Trick med speglar

Miss Marple övertalas av sin advokat att besöka hans svärmor, Carrie, som även är en gammal vän till Miss Marple. I huset bor också några med ett kriminellt förflutet och Carries make misstänker att det är någon som försöker förgifta henne.

Originaltitel Murder With Mirrors
Regissör Dick Lowry
Manus George Eckstein
Genre Mysterium, Drama, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Helen Hayes, Bette Davis, John Mills, Leo McKern, Liane Langland, John Laughlin, Dorothy Tutin, Anton Rodgers, Frances de la Tour, John Woodvine, James Coombes, Tim Roth

SalotSar
2012-11-25
En seg historia som hålls vid liv av de horribla utstyrslar de går omkring i. En av huvudkaraktärerna ser ut som en skräcködla med badmössa...

2011-09-25
Fel Marple och då blir det segt.
Zipper
2011-07-12
Helen Hayes är nog min Marple-favorit, hon är en mystant som brukligt är. Tyvärr är själva intrigen väldigt bristfällig och trist. Kändes väldigt sorgligt att se Bette Davis så nedsatt också, men samtidigt imponerande att hon fortfarande ville jobba efter alla hälsoproblem.
Cashisking
2010-09-19
Undra om inte detta är min favorit bland de som spelat Miss Marple. Helen Hayes är ju så söt!
yrkeschaufföre
2010-07-11
Inte alls samma kännsla som i de senare filmerna.
Marvelgeek
2009-07-17
Mediokert mysterium men mycket underhållande prestationer av bra skådisar. Alla satsar liksom stort och det är mycket humor. Känns nästan mer som ett Poirot-äventyr av någon anledning. Skumt att se Bette Davis som en tystlåten älskvärd äldre sjuklig kvinna som inte är med så mycket.