3.2

Musse Pigg och hans vänner firar jul

"Hur firade Musse, Mimmi och deras vänner Långben, Kalle, Kajsa och Pluto julen förr? Minns gångna tiders förtrollande jular tillsammans med hela det berömda gänget från Disneys magiska värld. Till sist får vi njuta av hela den stjärnspäckade ensemblen då de gemensamt stämmer upp i några stämningsfullt framförda julsånger, så som bara de kan. Musse och hans vänner firar jul har alla chanser att bli en riktig jullovsklassiker."

Originaltitel Mickey's Once Upon a Christmas
Regissör Alex Mann, Jun Falkenstein, Bradley Raymond, Toby Shelton, Bill Speers
Manus Charlie Cohen, Richard Cray, Carter Crocker, Scott Gorden, Temple Mathews, Thomas R Nance
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Wayne Allwine (röst), Tony Anselmo (röst), Jeff Bennett (röst), Corey Burton (röst), Jim Cummings (röst), Bill Farmer (röst), Shaun Fleming (röst), Kelsey Grammer (röst)

2009-05-14
Kul att tv4+ visar den 04.45 den 16/5, men jag får väl försöka se eller spela in den, jag är ganska svag för gammal hedelig animation!
chanter
2008-10-30
Klassisk julfilm för min del :)
Docklands
2008-07-23
En bra sak och en dålig. Först det bra, vill jag ge filmen stor plus för att våga visa kannibalism i ett en film riktad till barn. Det andra är inte en dålig sak utan bara en tanke. Hur kommer det sig att knattarna är så passa gamla men ändå delar säng med varandra?
WildSpirit
2008-07-18
Mycket bra film. (Bör dock ses under julen)
ericdraven
2008-01-06
tillräckligt sötsliskig för en trea.
HerrArne
2007-12-25
Överraskande bra story och inte själlös datoranimation.
Piccolo
2007-07-27
Service är mitt jobb!

2007-01-22
höjer på grund av grupptryck
filmtjejen
2006-12-23