3.7

Musse Pigg på camping

Denna klassiker visas varje julafton här i Sverige, dock i något nedklippt skick. Musse, Kalle och Långben är på campingsemester och vi får bland annat se hur de fixar frukost och hur de klarar husvagnen nedför en väldigt slingrande bergsväg.

Originaltitel Mickey's Trailer
Alternativ titel Musses husvagn, Jan Långben som bildrulle
Regissör Ben Sharpsteen
Genre Animerad, Äventyr, Familjefilm, Komedi, Kortfilm, 30-tal
Skådespelare Walt Disney (röst), Clarence Nash (röst), Pinto Colvig (röst)

yrkeschaufföre
2018-12-28
Den kryper mot en trea varje gång de klipper bort något.

2016-12-03
2014-12-25
Kreativ och rolig.
goeran
2013-12-28
Ben Sharpsteens Mickey's Trailer från 1938 är nog en av de bättre Disney-kortfilmerna.
StureStenhög
2013-12-25
Juvelen i julaftonskronan. Allt är väldigt fantasifullt, och innan den blev för uttjatad så var den ju faktiskt rolig också. Stark trea
hestret
2013-07-15
Innovativ, snygg och rolig. Växt med åldern till skillnad från en hel del andra Disneykortfilmer. Minus är för det något taskiga röstskådespeleriet, men överlag en favorit. Betyget här på filmtipset stannar dock på en riktigt stark trea.
Grillo
2012-11-30
Den här är en av de bättre disneykortisarna, men den är inte fantastiskt mycket bättre än någon av de andra bra disneykortisarna. Nostalgin tar helt klart över när man ser den här. Ändå, bortsett från det, bra gags och alltid kul när alla tre är med i samma film.
Xenox
2012-08-04
Rolig kortfilm. Det skulle dock kännas konstigt att ge en film som bara är sju minuter lång, ett högre betyg än en trea.
Denfilmgalne
2012-07-15
Riktigt kul, men det känns som att man har sett den för många gånger.