2.3

Mute

En stum bartender måste ge sig ut för att leta efter sin flickvän som mystiskt försvunnit.

Originaltitel Mute
Regissör Duncan Jones
Manus Duncan Jones, Michael Robert Johnson
Genre Mysterium, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Alexander Skarsgård, Paul Rudd, Justin Theroux, Seyneb Saleh, Robert Sheehan, Gilbert Owuor, Jannis Niewöhner, Robert Kazinsky, Noel Clarke, Dominic Monaghan, Daniel Fathers, Nikki Lamborn, Andrzej Blumenfeld, Florence Kasumba, Anja Karmanski

JD
2020-01-17
Kanske inte ens ett intressant misslyckande. Men liksom off, vänd bort från sin publik på ett i sig hypnotiskt sätt. Skarsgård också som alltid bra.
StureStenhög
2019-09-15
Ingen fullträff på något vis, men det är en egensinnig film, och på de områden den misslyckas så misslyckas den åtminstone på sina egna villkor. Det verkar som att Duncan Jones har fått väldigt fria händer, och den här filmen visar på ett tydligt vis fördelarna och nackdelarna med att låta en regissör få det. Avsaknaden av en känsla av att en producent har suttit och filat bort alla vassa kanter är väldigt befriande, men som historieberättande blir det här i gengäld lite sladdrigt. Att huvudpersonen och den story han driver är filmens minst intressanta del är onekligen ett problem. Den framtidsvärld som målas upp är ganska random, och det har jag alltmer kommit fram till att jag gillar. Framtiden kommer nog trots allt, precis som nutiden, vara ganska random, och här känns det som att man har skapat en värld som existerar oavhängigt av vad filmens karaktärer har för sig. Det blir då också en värld som det är intressant att befinna sig i, och där jag hela tiden var nyfiken på vad som fanns runt hörnet. Det är dock inte en film som jag kommer minnas speciellt länge, men jag är glad över att Netflix ger den här typen av filmer en möjlighet att existera
Hanness
2019-08-06
Var ett stort misstag att se filmen, kass.
psyche_delic
2019-07-30
Oj vad den här försöker vara något den inte lyckas med...
amam
2018-12-30
Många bekanta ansikten men förutom atmosfären så har den just inget som går för den.
Ghostface
2018-10-18
Dåligt skriven historia som hade kunnat vara grym. Inget stämmer från scener till skådespeleri.
stgurgel
2018-09-09
Klyshigt och oengagerat
Javelin
2018-09-05
Jätteskön känsla och estetik. Definitivt mörk, fylld av hemska människor, men snygg och bra!
Bomkia
2018-04-30
Jag uppskattar verkligen atmosfären, men det är verkligen en film om hemska människor. 3-
Phyx
2018-04-26
Har vi sett samma film? Ruskigt snygg, rätt halvtorr story, men ändå gripande.