2.4

MVP2: Most Vertical Primate

Chimpansen Jack har, på falska anklagelser, blivit sparkad från sitt hockeylag. Ute på nya äventyr träffar han Jack, som äger en skateboardbutik, och Ben, en hemlös pojke, och de blir såta vänner.

Originaltitel MVP2: Most Vertical Primate
Regissör Robert Vince
Manus Anne Vince, Robert Vince
Genre Familjefilm, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jane Sowerby, David Kaye, Tony Alcantar, Cameron Bancroft, Ray Galletti, Troy Ruptash, Scott Goodman, Patrick Cranshaw

paninaro
2010-02-23
Det här var i sanning en högoktanig djurfilmsresa att skriva hem till familjen om. De två schimpansbröderna är så diametralt olika personligheter, men banden emellan dem är rörande starka. Så här pass mörka teman har inte Robert Vince berört i någon annan film, och han backar inte heller för dem när det väl gäller. Det ger lite välkommen svärta som man inte är särskilt bortskämd med i genren. Det finns så många höjdpunkter, men min favoritscen är nog ändå när Jack kommer ut ur duschen och hans lagkamrat precis har hittat ett foto på Jack och Louie, vilket får honom att omvärdera apan och gå ut och ta en milkshake med honom på en bar och prata familjebekymmer.
StureStenhög
2009-07-20
Det här var sannerligen en högklassig crazy djurfilm. Jack är fortfarande en jävel på att spela hockey och det är nästan lite hjärtskärande när det onda laget sätter dit honom för något han inte har gjort. Filmen övergår då till skatehistorien och den känns tyvärr lite trött. Filmen är som bäst när man fokuserar på hockeyn. Hur mycket jag än gillar Jack så är det dock Louie som stjäl showen denna gång. Här har självaste funky monkey fått konkurrens om vem som är den svinigaste apan på film. Men det mest uppseendeväckande är nog trots allt att det egentligen inte finns nånting att störa sig på i filmen. Det gör att man för en gångs skull kan koncentrera sig helt och hållet på att njuta av djuren och deras galenskaper
karlmats
2009-07-13
Jag måste erkänna att jag faller pladask för Jack och hans lilla svin-kompis Louie. Den här filmen är klart bättre än föregångaren och första 20 minuterna bjuder på skratt på skratt. När han börjar skata faller det ganska kraftigt men det kommer ändå in en del roligt hyfsat kontinuerligt, alla scener när nån av schimpanserna svinar är ju som vanligt jävligt roliga, så därför blir 3an svår att inte sätta. Dessutom fanns det i princip ingenting att störa sig på i filmen vilket är brukligt i den här genren. Jag ser helt klart fram emot tredje upplagan och hoppas bara att de inte glömmer bort att casta även Louie där, en apa som både kan köra bil, skriva liftskyltar och starta popcorn-krig kan man med gott samvete inte negligera!