2.6

My Fellow Americans

Två gamla presidenter tvingas ge sig av på en komisk flykt genom USA när deras efterträdare försöker skylla en uppseglande skandal på dem.

Originaltitel My Fellow Americans
Regissör Peter Segal
Manus E Jack Kaplan, Richard Chapman, Peter Tolan
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare James Garner, Jack Lemmon, John Heard, Lauren Bacall, Wilford Brimley, Dan Aykroyd, Sela Ward, Everett McGill, Bradley Whitford, James Rebhorn, Esther Rolle, Conchata Ferrell, Jack Kehler

2014-12-02
Detta är en perfekt för de helgeftermiddagar då man inte har det minsta att göra och inte heller vill göra någonting. Det är legenderna Jack Lemmon och James Garner som med sin karisma och erfarenhet gör detta både bra och sevärt för mig. En hel del kul scener mellan dem och speciellt de när de grälar med varandra. 3+
Brouhaha
2010-09-01
Ja, speciellt Garner är ju ganska trevlig att beskåda, men all humor tycks ligga i att de två gubbarna går och gnäller på varandra. Vilket visserligen kan vara smått underhållande vid några tillfällen i filmen, men under hela loppet blir det inte mer än ett par skratt och ett gäng leenden. Småtrevlig film, dock!
Luciphere
2007-12-19
Klassisk lättsam amerikansk underhållning. Lemmon, Garner och Aykroyd är svåra att inte gilla som skådisar.
Fiddoli
2007-12-09
Tycker detta var en rolig film. En komisk presidentfilm ^^
jimmyringo
2007-01-04
En ibland mycket rolig rulle med ett utmärkt samspel mellan veteranerna Lemmon och Garner. Fast Lauren Bacall har nästan ingenting att göra.
WederLight
2006-07-10
Gubbig och grinig men underhållande.
Liamg
2006-07-09
En liten pärla. Lemon och Garners samspel är grymt!
celec
2006-07-09
underhållande för stunden
FREEMAN.JACK
2006-07-08
helt okej
Gardneer
2006-07-08
gubbhumor som är perfekt en lördag kl 15 om man absolut inte har något annat för sig... Greven81, har du sett några andra filmer som Lemon ställde upp på? Detta är inte i närheten av värsta.