2.2

My Little Eye

Fem ungdomar ska försöka leva ensamma i en villa i en enslig trakt i sex månader, samtidigt som allt i huset filmas av kameror som sänder direkt via internet. De måste hjälpa varandra att härda ut i sex månader i huset, för om någon person lämnar huset förlorar alla, men om de lyckas vinner de en miljon dollar av arrangören. Märkliga saker börjar hända vilket sätter ungdomarnas samarbete på prov. Arrangören har uppenbarligen kryddat tillställningen med vissa "oväntade kusligheter" för att göra det riktigt svårt att vinna pengarna.

Originaltitel My Little Eye
Regissör Marc Evans
Manus David Hilton, James Watkins
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Kris Lemche, Sean Cw Johnson, Stephen O'Reilly, Laura Regan, Jennifer Sky, Bradley Cooper, Nick Mennell
Betygsantal 1973

Skapad 2019-10-29 av horrorfan
Fem ungdomar ska vara instängda i ett kameraövervakat hus i en dokusåpa som sänds över internet. Om de följer de få regler som finns och inte lämnar huset i förtid vinner de 1 miljon. Snart b...   Läs mer »

2018-08-14
Det här minns jag som en riktig myspysrysare. Kameraövervakningen blev som pricken över i. Realitysåpor som Big Brother är dock skräp.
2018-01-11
Ska det här föreställa en filmversion av Big Brother eller?
2014-11-11
Jag tittar väldigt sällan på skräckfilmer för det finns ingen genre som så sällan producerar riktiga toppfilmer. Jag har t.om. efter att sett några asiatiska "skräckisar" insett att även de börjar likna varandra och bli tröttsamma. När jag väl ser på en så kräver jag ytterst lite. Höjs min puls och jag blir lite skrämd är jag nöjd. Jag är nöjd. 2+
silvertrain
2013-11-25
Vill även tillägga att det är kul att de har gjort en film inspirerad av Bit Brother. Då blir nämligen den såpan lite mer intressant efter att man sett den här filmen.
silvertrain
2013-08-09
Duger helt klart som underhållning. Inte särskilt skrämmande dock. Får bli en medeltrea.
Ondskapt
2013-07-29
Bedrövlig film som har ett format som inte ens en mor skulle kunna älska. När Bradley Cooper dyker upp och får en kvinna i säng på tio sekunder vill man begrava ansiktet i kudden.
Dobegirl
2013-03-06
För ointressant och sååå seg....
Alice-Renee
2012-11-27
Plus när de spelade Fuck the pain away.
Xenox
2012-08-01
Svag trea. Godkänd underhållning, men de kunde ha gjort något bättre av storyn.
ziferN
2012-06-01
Smått charmig och underhållande film med ett kul koncept som hade kunnat göras mer effektivare och spännande faktiskt. Filmen lyckades dock trots allt att underhålla mig för stunden och det var även lite kul att få se Bradley Cooper i sina tidigare dagar innan han blev känd. Slutet var dock inget vidare och det drar ner betyget lite. Godkänd tidsfördriv dock!