2.5

My Little Pony: Equestria Girls - Friendship Games

Var fjärde år möts Canterlot High och Crystal Prep i ett sportevenemang kallat Friendship Games. Relationen mellan de två skolorna är dock annan än vänskaplig. Hittills har Crystal Prep vunnit varenda tävling men den senaste tidens magiska incidenter på Canterlot High har lett till bättre sammanhållning och studieresultat. Kanske är det inte helt omöjligt att de vinner den här gången. Ett utbrott av okontrollerbar ponnymagi mitt under tävlingarna vore dock en katastrof.

Originaltitel My Little Pony: Equestria Girls - Friendship Games
Regissör Ishi Rudell, Jayson Thiessen
Manus Josh Haber
Genre 2010-tal, Animerad, Familjefilm, Fantasy, Musikal
Skådespelare Tara Strong (röst), Rebecca Shoichet (röst), Ashleigh Ball (röst), Andrea Libman (röst), Tabitha St Germain (röst), Cathy Weseluck (röst), Nicole Oliver (röst), Britt McKillip (röst), Iris Quinn (röst), Vincent Tong (röst), Andrew Francis (röst)

darkmist82
2022-05-18
Den tredje filmen i denna filmserie går ännu ett steg längre och den fungerar ännu bättre än de två tidigare filmerna. Här får våra vänner äntligen träffa den mänskliga formen av Twilight, hon skiljer sig en aning från twilight från ponyvärlden men hon är charmig på sitt sätt och själva tävlingen och Sunset utveckling från att bli den nya ledaren för våra vänner är mycket bra. Jag gillar troligen denna film bäst i denna filmserie och den höll sig spännande in i det sista.