2.5

My Little Pony: The Movie

När en mörk kraft hotar Ponyville och Mane 6 måste de ge sig ut på en resa till Equestrias slut för att rädda sitt älskade hem. På vägen möter de nya vänner och farliga utmaningar.

Originaltitel My Little Pony: The Movie
Regissör Jayson Thiessen
Manus Rita Hsiao, Meghan McCarthy, Michael Vogel, Joe Ballarini
Genre 2010-tal, Animerad, Äventyr, Komedi, Familjefilm, Fantasy, Musikal
Skådespelare Ashleigh Ball (röst), Andrea Libman (röst), Tabitha St Germain (röst), Tara Strong (röst), Cathy Weseluck (röst), Emily Blunt (röst), Kristin Chenoweth (röst), Liev Schreiber (röst), Michael Peña (röst), Sia Furler (röst), Taye Diggs (röst)

darkmist82
2018-02-11
Då jag har tyckt mycket bra om serien "Friendship is magic" var det inte konstigt att jag blev intresserad av att se filmen och den gav någonting nytt som gav den en mera fristående känsla än serien. Jag älskade filmen i alla fall och har svårt att förstå att den inte har fått bättre respons. Animationerna är vackra, sångerna väl komponerade, spännande handling och bra humor och framförallt budskap. Jag tycker alla ska ge den en chans och se den för vad den är. Sällan man ser bra tecknat nuförtiden så värt att ta sig an.
Valross
2017-12-22
Som ett långt, OK, pimpat avsnitt av serien.
Lotso
2017-10-23
I sin helhet vet jag inte hur fansen kommer tycka om filmen. Då jag inte vet hur den är gentemot serien. Jag kan i vart fall säga som en icke-fan av serien. Att filmen inte är svår att följa om man inte är insatt i My Little Pony, man förstår allt relativt bra faktiskt. Så jag tror denna är lite fristående från serien. Jag personligen är ju dock inte rätt publik för detta, och jag medger att jag heller inte blev sugen att se serien efter filmen. Men jag var aldrig uttråkad under filmens gång. Där är tillräckligt med äventyr och glada färger att underhålla ert barn om det nu bara är en vanlig barnfilm ni lär behöva se. Animationen hyfsad, och karaktärerna även ifall jag inte minns namnen fann jag ändå nöje i vissa av dem. Däremot vet jag inte vad den gula ponnyn gör, då hon inte gjorde skvatt i filmen. Jag låter relativit positiv, men jag försöker även se det från ett barns synvinkel. Den fungerar på den fronten då. Trots ett par goda skratt och en underhållande tid med min vän på biografen. Är detta ingenting för mig.