2.9

My New Gun

Debbie och Geralds liv förändras drastiskt när de skaffar en pistol. Deras mystiska granne Skippy blir en viktig figur i deras nya vardag.

Originaltitel My New Gun
Regissör Stacy Cochran
Manus Stacy Cochran
Genre 90-tal, Komedi
Skådespelare Diane Lane, James LeGros, Stephen Collins, Tess Harper, Bruce Altman, Maddie Corman, Bill Raymond, Suzzy Roche, Philip Seymour Hoffman, Stephen Pearlman, Gene Canfield, Frank John Hughes, Kane Picoy
Filmnummer 20437

jonbo
2016-12-29
Någon form av svart komedi som först och främst försöker vinna dig med en stämning. Men den håller sig i skinnet och tar inte ut några svängar, vilket gör att den inte på något sätt ger ett avtryck. Men den har Lane och LeGros, två favoriter.
StureStenhög
2016-02-22
En konstig film, och tyvärr inte på ett bra sätt, den blir mest bara jobbig. Karaktärerna beter sig genomgående underligt, och det känns hela tiden oklart vad den här filmen faktiskt handlar om. Kanske försökte man sig på något Lynch-aktigt, men här finns ingen stämning alls, så det föll i så fall ganska platt. Diane Lane sköter sig iaf bra, och det är lite imponerande att Philip Seymour Hoffman redan så här tidigt i karriären lyckas stjäla showen trots att han bara är med i en scen