2.7

My Old Lady

En amerikan försöker sälja den parisiska lägenheten han ärvt från sin far men stöter på oväntat möte med dess nuvarande innehavare - en äldre kvinna och hennes dotter.

Originaltitel My Old Lady
Regissör Israel Horovitz
Manus Israel Horovitz
Genre 2010-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Kevin Kline, Maggie Smith, Kristin Scott Thomas, Dominique Pinon, Noémie Lvovsky, Stéphane Freiss, Stéphane De Groodt

Pällepånken
2016-08-08
Riktigt skitinödigt upplägg.. Karaktärerna kändes oerhört manierade. Riktig kass film.
Robodan
2015-05-16
Tre riktigt bra skådisar lyckas aldrig riktigt lyfta detta pjäsliknsnde drama. Det berör knappt och fångar mig inte.
Ehrmann
2015-04-25
Svårt att bli berörd, då skådespeleriet inte riktigt höll måttet i vissa scener. Klyschig och långrandig emellanåt
Zipper
2015-03-08
Trodde den skulle vara betydligt mer lättsam, men den var rätt mörk emellanåt. Tyvärr lyckades den inte riktigt få till den dramatiska stämningen för att ro det i land. Maggie Smith är fin, som vanligt.
bryngel
2015-02-11
Känns som teater på film, om än bra teater.
symbiosis
2015-01-23
Den är varken rörig eller förvirrande, den är vacker och stundvis lite rolig. Bra skådespeleri, speciellt från Smith och Scott Thomas. En väldigt stark trea (Och redan en svag trea betyder bra film)! Tyvärr stördes jag av det alldeles för starka ljudet i biosalongen, som så många gånger förut. När karaktärerna blev upprörda kändes det som jag hade en älgfluga i örat.
idaho1981
2015-01-18
Tre fantastiska skådisar, Smith, Scott Thomas och Kline, och de gör sitt jobb. Sen känns det som att filmen har svårt att hitta fokus, vill den vara en dramakomedi eller rent drama. Det gör att den känns lite förvirrande och seg ibland. Men historien och idén är bra!
precineadd
2014-10-06