3.6

My Sassy Girl

Sydkoreansk verklighetsbaserad romantisk komedi om en kille och hans krävande flickvän.

Originaltitel Yeopgijeogin geunyeo
Alternativ titel Bizarre Girl
Regissör Kwak Jae-yong
Manus Kwak Jae-young, Kim Ho-sik
Genre Romantik, Komedi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Cha Tae-hyun, Gianna Jun, Kim In-mun, Han Jin-hie, Hyun Sook-hee, Song Wok-suk, Yoo Soon-cheol

Skapad 2019-11-09 av niebaotan
Till en början introduceras Kyun-woo, en godhjärtad student som verkar vara född att ständigt hamna i trubbel. När han en kväll väntar på tåget vid tunnelbanan träffar han på en vacker men ...   Läs mer »

colorspace
2015-01-15
Vill också festa i skoluniform och låtsas att jag är 15 när jag är 25. Forever young! :)
Engravadlax
2013-09-21
Kul ibland, snyggt gjord, en eller två rätt bra scener, men inte helt engagerande. Pianoscenen var väl bäst, men det mesta av materialet blir aldrig mer än enbart konduktivt för att föra handlingen framåt. Humorn är lite simpel; jag gillar stuket, men det saknar djup. Manus överhuvudtaget var sammanhängande och händelserikt, mitt problem var bara att det aldrig blir riktigt tungt--det är snöpligt tunt. (5/10)
Tolkana
2013-08-10
Fantastisk bra, uppskattar denna mer nu än vid första titten. Vill ha en sådan galen tjej som henne.
foppa99
2013-06-15
Haha vilken brutal flickvän. Charmig
Ola_Schubert
2013-02-23
Bitvis mycket rolig och charmig. Men man tröttnar ganska snabbt på konceptet. Jag delade upp tittandet i två delar, men det kändes ganska tröttsamt i alla fall. Dessutom, vilket är ovanligt för koreanska filmer, så förstår man hur den kommer att precis kommer att sluta. Dock är det kul med, i alla fall med västerländska ögon, att se hur osentimentalt kärlek skildras i koreanska filmer. Men detta kan inte jämföras med mästerverket Järn 3:an. Men en stark tre i betyg blir det i alla fall.
HerrNenne
2012-12-30
Höjer till en fyra för lång och trogen tjänst samt de fantastiska sista 20 minuterna.
ziferN
2012-10-08
Fantastiskt bra, rolig, känslomässig, mysig och njutsamt underhållande att titta på från start till mål utan att bli uttråkad för ens en sekund, trots den långa speltiden så kändes filmen inte alls lång utan den kändes mera som 90min och jag tänkte inte ens på tiden under filmens gång, eftersom jag hade så fantastiskt roligt med filmen och att den kändes så genuint äkta. Manuset är otroligt välskrivet och filmen är så otroligt välgjord rakt igenom. Skådespeleriet är helt underbart och storyn är så fantastiskt mysig att det inte går att inte gilla det. Jag satt helt klart och skrattade mig igenom större delar av filmen och när jag menar att jag skrattade, då skrattade jag verkligen och med det lyckades den med mycket bättre än många andra filmer. Men sen under den andra halvan av filmen satt jag och grät och grät under varje scen eftersom allt är så fantastiskt med filmen. Jag blev därmed fruktansvärt berörd under många av filmens vackra och känslomässiga scener, som tex. under piano och ros-scenen, eller även regnscenen, eller under reglerna. Jag kan med all säkerhet säga att det var ett riktigt bra tag sen jag såg en film som jag grät igenom under större delar av filmen, och sånt gillar jag, och även en sån här fantastisk bra film inom genren. Sen att Sydkorea kunde göra fantastiska bra filmer visste jag sen innan men att dom kunde göra lika fantastiska romantiska komedier visste jag fan inte.. det bästa filmlandet i världen? Sen så är ett annat stort plus musiken som även den lämnade stort intryck hos mig. Och till sist.. slutet som tog andan ur mig. När filmen var slut och eftertexterna började rulla så blev jag så tillfredsställd och insåg vilken fantastisk film jag just såg, kände dessutom en enorm glädje att det finns såpass bra filmer där ute! Så.. detta är absolut en film som rekommenderas om man vill se något riktigt bra, och i princip ett mästerverk inom romantiska-komedi-genren. Stark fyra!
jozsan
2012-10-02
Fantastisk. Inte den starkaste femman, men ändå.
zonk
2011-12-29
Bitvis underhållande, men alltför ofta sliskigt sentimental. Skulle ha hållt sig mer till det crazy/annorlunda. Musiken är dessutom mestadels väl sockersöt. Trots allt ändå en kul film att se.
Hypostas
2011-12-27
Japp, håller helt med om att det inte blir roligt med en tjej som slår en kille bara för att (hihi så tokigt då) könsrollerna är ombytta. Dessutom är som sagt filmen alldeles för lång. Vissa roliga och mysiga scener höjer upp betyget till en svag trea. Extremt överskattad film.