3.2

Min lilla syster

Stella är 12 år och på väg in i de spännande tonåren. Hon jämför sig med sin perfekta storasyster Katja, konståkningstalangen som lyckas i allt. Världen vänds upp och ner när Stella i hemlighet upptäcker att Katja brottas med en svår ätstörning. Sjukdomen får familjelivet att krackelera och Stella ställs inför svåra val.

Originaltitel Min lilla syster
Alternativ titel My Skinny Sister
Regissör Sanna Lenken
Manus Sanna Lenken
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Rebecka Josephson, Amy Deasismont, Annika Hallin, Henrik Norlén, Maxim Mehmet, Emelie Strömberg, Ellen Lindbom, Hugo Wijk, Noam Asseraf, Karin de Frumerie, Åsa Janson, Bahador Foladi, Julia Marko-Nord, Elisabeth Callejas

finkan
2020-08-11
Gillade denna, kändes mestadels trovärdigt, bra skådespeleri också.
okidoki
2017-10-02
Börjar så lamt att jag snart stänger av.Tvn.
2017-09-29
Snacka om att missa öppet mål. Ett par riktigt bra scener men i stort en hyfsat misslyckad rulle. Vad var egentligen poängen, och varför gick den inte fram? (6/15)
2016-11-07
Även om den här filmen var under förväntan så tycker jag ändå att den är helt okej, men det är nog ingen film jag skulle kunna tänka mig att köpa på DVD. Filmen är klart sevärd och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, särskilt Amy Diamond.
Jompalompier
2016-09-05
Väldigt bra skådespeleri från de båda döttrarna, trovärdigt. Viktigt ämne att beröra. Stör mig dock på slutet, känns lite "enkelt" och vanligt.
stgurgel
2016-08-25
Ajaj, inte bra. Stelt och pedagogiskt
Fiskjävel
2016-08-03
Josephson gör här en mycket värdig roll som gör att de vuxnas rollinsatser bleknar i jämförelse. Härligt att man lyfter fram ett viktigt tema ur ett anhörigperspektiv. Själv hade jag dock föredragit att se det hela i föräldrarnas perspektiv. Detta hade gjort att den andra dotterns ätstörningsproblematik inte varit så uppenbart på en gång, utan snarare krupit fram i takt med storyns utveckling, 4.
Korben_Dallas
2016-06-27
Tung men ändå subtil, seg och smått tunn men bättre än väntat.
lekke
2016-06-27
Ypperligt barnskådespel av Josephson i film om viktigt ämne som inte figurerat på många ställen än i Bullens brevfilmer. Också rörande syskonkärlek.
Maharadjan
2016-06-17
Här finns mycket mer att berätta och man kan utan problem lyfta problemet än mer och helt enkelt få in mer innehåll i filmen. Dock inte för mycket. Håller med om betygen 3-4 då Rebecka Josephson gör det otroligt bra och man rörs mer än en gång.