2.8

My Son, My Son, What Have Ye Done

En man upplever mystiska saker vilket leder till att han mördar sin mor med ett svärd. Inspirerad av en sann historia.

Originaltitel My Son, My Son, What Have Ye Done
Regissör Werner Herzog
Manus Werner Herzog, Herbert Golder
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Michael Shannon, Willem Dafoe, Chloë Sevigny, Udo Kier, Michael Peña, Grace Zabriskie, Brad Dourif, Irma P Hall, Loretta Devine, Candice Coke, Gabriel Pimentel

KyLLo
2019-02-05
Filmen handlar inte specifikt om mordet på modern, även om det anknyter till händelserna. Istället är det filmat som en fritagningssituation med tillbakablickar, där man med tiden lär känna mannen bättre. Inte helt seriös, men inte heller så lättsam som en komedi. David Lynch var exekutiv producent, men det är ju Herzogs och Golders film. Stabil och välspelad.
Roddy
2016-08-02
För lite av Werner Herzog, för lite David Lynch, samtidigt förmycket av båda 2.... Ett dåligt samarbete där de 2 tar ut varandra....
Dele
2016-03-21
Ganska stel och introvert film som varken skapar intresse eller stämning.

2015-05-11
Lynch må vara med och producera filmen, men förvänta er ingen stämning i klass med vad Lynch brukar leverera. Det är Herzog som sätter sin prägel på denna film som dess regissör. En stel och tråkig film. Utdragen utan att vara intressant. Trots bra skådespelare lyckas filmen inte övertyga. Ett bottennapp. 2/10
thegreatnausea
2013-11-10
Bitvis strålande. Shannon är fantastisk som vanligt.
Solidus
2013-09-02
Jag var inställt på att se en thriller med atmosfär av ”Twin Peaks”, men jag fick något annat. Jag fick en ointressant smörja med ett bra skådespel. Godkänt. Det är allt jag har att säga.
Necross
2013-08-24
Köpte den för 10 spänn, känner mig ändå rånad. Vedervärdigt.
Korben_Dallas
2013-08-11
En väldigt introvert film som de märks på att Lynch har vart där å peta. Brad, lustigkurren är de bästa med filmen
LuxLisbon2
2013-05-24