My Week with Marilyn

Colin Clark, en anställd hos Sir Laurence Olivier, dokumenterar den spända stämningen mellan Olivier och Marilyn Monroe under produktionen av filmen "Prinsen och balettflickan".

Originaltitel My Week with Marilyn
Regissör Simon Curtis
Manus Adrian Hodges
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Michelle Williams, Eddie Redmayne, Kenneth Branagh, Dominic Cooper, Philip Jackson, Judi Dench, Zoë Wanamaker, Emma Watson, Dougray Scott, Derek Jacobi, Toby Jones, Michael Kitchen, Julia Ormond, Miranda Raison, Geraldine Somerville, Simon Russell Beale
Betygsantal 2035

Skapad 2019-11-19 av rikirock
I ett desperat försök att bli tagen på större allvar reser ikonen Marilyn Monroe till London 1956 för att spela mot legenden Laurence Olivier i \"Prinsen och balettflickan\". Den ömhetstörstand...   Läs mer »

2020-01-01
Skyhög trovärdighet, åtminstone om man som jag inte är någon Monroe-expert, inte minst tack vare Michelle Williams. Filmen som sådan är mer intressant i början än i slutet. Svag trea. (7+/15)
Undine
2019-08-11
Otroligt bra, fin och välgjord. Uttrycker känslor väldigt fint. Jag är ett stort fan av Marilyn och tycker denna är mycket fint gjord, samt även relevant. Den bygger ju på en sann historia så tycker man den är långtråkig kanske man inte är så intresserad av Marilyns liv.
2017-10-25
RustyFilm
2016-12-10
Filmen baseras på regissör assistent Colin Clarkes anteckningar. Anteckningar som gjordes under en veckas tid under inspelning av ”Prinsen och balettflickan” (1956 London). Marilyn avled 5 år senare. Michelle Williams spelar Marilyn Monroe. Reagerade direkt på att Michell inte var tillräckligt porträttlik. Insåg dock efterhand att Marilyn porträttet inte var filmens point utan att det var Colin Clarkes lilla historia (alltså en mycket kort sekvens av Marilyns artisteri).
2016-10-20
Skådespelarna gör bra ifrån sig men i övrigt finns det inte mycket gott att säga om detta spektakel.
daniel77
2016-05-01
Börjar bra, med fina porträtt. Särskilt Branagh verkar trivas. Men det blir långrandigt efter ett tag och känns inte som det mynnar ut i något speciellt. Kommer nog ha glömt den om ett par dagar.
Berniey
2014-10-17
En klar besvikelse då jag finner det hela för tjatigt med mycket dialog och inte särskilt mycket djup. Snyggt förvisso, men bra blir det aldrig.
Akala
2014-08-31
Svag trea. Se en film med Monroe istället.
Rallimowic
2014-08-13
En trea med plus i kanten.
mawlen
2014-08-11
njaa njää kanske, vet inte alls. både bra och dålig. inget jag vill se särskilt ofta