3.4

Mycket väsen för ingenting

De unga älskande Hero och Claudio ska snart gifta sig och konspirerar för att deras ordfäktande vänner Benedick och Beatrice ska göra detsamma.

Baserad på pjäsen Much Ado About Nothing av William Shakespeare från åren ca 1598-1599.

Originaltitel Much Ado About Nothing
Regissör Kenneth Branagh
Manus Kenneth Branagh
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Kenneth Branagh, Emma Thompson, Robert Sean Leonard, Kate Beckinsale, Denzel Washington, Keanu Reeves, Richard Briers, Michael Keaton, Gerard Horan, Imelda Staunton, Brian Blessed, Ben Elton, Jimmy Yuill, Richard Clifford, Phyllida Law, Patrick Doyle

beppla
2016-04-16
En film i en egen stil. Kenneth Bragnagh is the man!
2014-12-01
Jag fullständigt älskar denna film. Detta är Shakespeare när han är som allra bäst och som allra roligast. Massor av stjärnor och ett fantastisk manus. Emma Thompson och Kenneth Branagh är bättre än någonsin. Denna fullträff måste ses.
hestret
2014-07-31
Stor besvikelse faktiskt. Förstår däremot inte kommentaren om att Thompson går bort sig medan Reeves räddar filmen. Tycker att Reeves är det sämsta med filmen, medan Thompson gör en rätt bra Beatrice. Keaton är också riktigt icke-rolig. Överlag tyckte jag filmen inte alls levde upp till sitt goda rykte. Den är bara svår att titta på. Och allt "snyggt foto" har inte i pjäsen eller filmen att göra tycker jag. Och tillsammans med allt pompöst individuellt överspel snarare än att fokusera på poesin i texten och/eller relationen mellan karaktärerna. Alldeles för stort fokus på skämten och att göra det så lättillgängligt som möjlig i denna ofokuserade film. Blir en stark tvåa. 25/100
BarryHero
2014-01-17
Bra skadisar men ointressant som berattelse. Finns intressantare Shakespeare an detta.
Novead
2013-10-18
Riktigt härlig feelgoodfilm. Bra skådespelarinsatser från de flesta inblandade.
FrökenBredwad
2012-05-02
Den var nästan bättre än jag kom ihåg den! Shakespeare is the shit!
Jonatanh
2012-03-06
Plågsamt hurtig och seg komedi. Teatraliskt skådespeleri är en sak men det här är så extremt överspelat att det verkar som att skådespelarna tävlar om vem som kan göra den sämsta rollprestationen. Fruktansvärd cast med några av de mest obegåvade namnen i branschen med Emma Thompson och Denzel Washington i spetsen. Keanu kommer undan med hedern i behåll men får alldeles för lite utrymme. Definitionen av sur.
mmmmm
2012-02-18
Jag såg den en gång för länge sedan och kan fortfarande komma på mig med att tänka på den - och det är ju inte direkt en djup film. Jag blev glad av den. Thompson bra, som alltid.
stenemo
2012-02-18
Helt ok, även om dagens historier i filmer är något mer avancerade och underhållande så är den här helt ok.
Liw
2011-10-19
Klassisk Shakespeare i modern tappning. Kärlek, förväxling och komedi i klassisk anda i det utomordentligt vackra Italien. En riktigt skön blandning! Emma Thompson och Kenneth Branagh är enastående i sina roller. Absolut sevärd.