1.6

Mysteriet Mr. Wong

Reportern James Barton undersöker en serie mord i Chinatown på jakt efter man vid namn Wong. Wong är en gangster med tillräckligt mycket storhetsvansinne så det räcker åt alla, vars ondskefulla plan går ut på att samla på sig tolv guldmynt som kommer göra honom till ledare över en stor kinesisk provins.

Originaltitel Mysterious Mr. Wong
Regissör William Nigh
Manus Harry Stephen Keeler, Lew Levenson, Nina Howatt, James Herbuveaux
Genre 30-tal, Mysterium, Skräck
Skådespelare Bela Lugosi, Wallace Ford, Arline Judge, Fred Warren, Lotus Long, Robert Emmett O'Connor, Edward Peil Sr, Luke Chan, Lee Shumway, Etta Lee, Ernest F Young, Alyn Warren

2014-12-30
Detta gjorde inte mycket för mig. Det är kul att se Bela Lugosi i rollen som kinesiska Mr Wong men här är jag inte en tillräckligt stor Lugosifantast för att kunna njuta av själva filmen. Lugosi gör dessutom karaktären alldeles för stor, lite mer nedtonat hade nog fungerat bättre. Nej, detta är lättglömt. 1+
karhu81
2008-04-14
Höjer till en två, men bara för Lugosis skull. Slutet är fortfarande helt värdelöst.
karhu81
2005-07-14
Upplösningen på den här filmen måste vara en av dom sämsta jag sett. Det känns som att det var slut på pengar och dom behövde ett snabbt slut. Endast för Lugosifans.