2.8

Mysteriet Williams

Walter Williams är en rik industriman. Hans fru och hennes älskare planerar att mörda Williams. Men något går snett och älskaren omkommer i stället. Williams väljer att gå under jorden och starta ett nytt liv när hans fru anklagas för mord.

Originaltitel Impact
Regissör Arthur Lubin
Manus Jay Dratler, Dorothy Davenport
Genre Film-Noir, Kriminalare, Drama, 40-tal
Skådespelare Brian Donlevy, Ella Raines, Helen Walker, Anna May Wong, Charles Coburn, Mae Marsh, Art Baker, Robert Warwick, Tony Barrett

goeran
2018-06-23
Arthur Lubins Impact från 1949 är en rätt fiffigt uttänkt kriminalhistoria; filmen hör väl inte till de mera omistliga i film noir-genren men den var ändå värd att se.
dudson
2018-03-20
Yack! Denna Noir var verkligen i bottenskrapet.
C12
2017-08-16
Börjar bra, men tappar alltmer ju längre filmen lider.
kennert
2015-05-24
Lite överraskningar fanns det dock.
yrkeschaufföre
2015-05-20
Inte speciellt komplicerad historia men det funkar på en förmiddag. Och en liten twist.
2015-01-05
När jag läste handlingen till denna film så skapades en förväntan hos mig för det lät som detta kunde bli riktigt bra. Till en början eller rättare sagt en bra in i filmen så är det också rätt bra men sakta ju längre filmen går så förlorar den mer och mer av skärpan och intensitet och berättarglädje. Man börjar då känna att detta borde ha blivit en bättre film. Här finns dock delar sett till både skådespelares agerande och manuset som gör den sevärd och absolut inget slöseri med min tid.
Xocoatl
2006-02-05
Var rätt bra till en början, men den borde ha slutat innan rättegången satte igång. Då började det mer kännas som ett fånigt perry mason-avsnitt...
mandarin_80
2003-01-27
Känns som om den borde vara bra, men storyn är dåligt presenterad. Blir rätt trist och övertydligt emellanåt.