2.6

Mystery Men

I Champion City är det superhjälten och Captain Amazing som övervakar lag och ordning men han är också miljardären Lance. För att hålla sina sponsorer i staden på gott humör ser Lance till att skurken Casanova Frankenstein blir utsläppt ur fängelset för att Amazing ska visa prov på sin styrka. Men Casanova överlistar Amazing och tillfångatar honom. För att rädda staden samlas superhjältarna Mystery Men, som alla har olika förmågor som, att kasta gafflar, bowla och slåss med spade.

Originaltitel Mystery Men
Regissör Kinka Usher
Manus Neil Cuthbert
Genre Komedi, Science Fiction, Fantasy, Action, 90-tal
Skådespelare Ben Stiller, Hank Azaria, William H Macy, Janeane Garofalo, Kel Mitchell, Paul Reubens, Wes Studi, Greg Kinnear, Geoffrey Rush, Lena Olin, Eddie Izzard, Artie Lange, Pras Michel, Claire Forlani, Tom Waits, Louise Lasser, Jenifer Lewis, Ricky Jay

Skapad 2019-12-14 av Anonym
Jag förväntade mig inte gilla \"Mystery Man\" alls, men det kom som en överraskning, när jag efter slutet tittade tillbaka på filmen. Det var väl ingen höjdarkomedi; men en del bra rollpresta...   Läs mer »

2017-10-24
2016-11-11
Det här måste vara den sämsta superhjältefilmen någonsin!
thebully
2016-07-23
När stjärnan och legendaren Michael Bay dök upp då blev betyget satt. Horribel jävla rulle!
2014-12-02
Detta är en väldigt tunn och fånig historia som också kommer med överdrivna specialeffekter. Med detta i tanken så borde detta ju vara rena skiten! Fast då får man inte missa den riktigt roliga och bra dialogen och alla de duktiga och roliga skådisar som kompenserar för det mesta av det negativa. Dock kunde det ha blivit bättre. 2+
jeremy_jones
2012-08-20
Den har sina poänger, men de räcker inte för att nå över godkänd-strecket. Tonen är märklig rätt igenom och i slutändan känns filmen som ett barnsligt misslyckande som kanske var skoj på papper. Två roliga scener höjer den till två av sex. (2/6)
yrkeschaufföre
2012-08-18
Måste tyvärr sänka denna trots alla favoritskådisar, manuset är verkligen inte bra och det känns som om den kunde varit mycket bättre!
Kiamal
2012-04-11
Nästan sevärd.
mazquara
2011-06-25
halvkul
Brouhaha
2010-08-29
Helt onödig film, utan några som helst minnesvärda inslag. Dög dock helt okej som tidsfördriv.
WillyV
2010-08-28
Svag trea, men en rätt kul och hyfsat originell parodi. Larvig, men på ett charmigt sätt.