Nadia: The Movie Picture

I en tid när affärsmän, presidenter och amiraler bokstavligt går upp i rök hittar Jean en flicka vid namn Fuzzy uppfluten på stranden. Hon visar sig vara dottern till en professor som skapar robotkloner av mäktiga män för en galen man som vill starta ett nytt världskrig. I äventyret som följer möter Jean Nadia igen och en hel del av gamla bekanta figurer, och alla försöker de nu stoppa galningen innan det är för sent.

Originaltitel Fushigi no umi no Nadia: Gekijô-yô orijinaru-ban
Alternativ titel Nadia: The Secret of Fuzzy
Regissör Shô Aono
Manus Yasuo Tanami
Genre Familjefilm, Animerad, Anime, 90-tal
Skådespelare Yoshino Takamori (röst), Noriko Hidaka (röst), Kumiko Takizawa (röst)

Narnendil
2008-09-09
flashbacken var för lång och för de som inte har sett tvserien var den i stort sett helt oförståelig.. så hela första halvan av filman kan man knappt uppskatta om man inte har sett tvserien, men resten av den var väl trevlig.. eller nåt sånt.. ganska B teckning stundvis.. nej, jag är inte så imponerad..
Filmgalning
2003-08-12
Utspelar sig ett par år efter där tv-serien tog slut. Historiens längsta flashback på 29 minuter för de som inte såg serien.