2.2

Nakna pistolen 33 1/3 - Den slutgiltiga förolämpningen

Kommissarie Frank Drebin övertalas att återvända från sin pensionärstillvaro för att jobba under täckmantel i statsfängelset. Hans uppdrag är ta reda på vad den beryktade terroristen Rocco har för planer när han blir frisläppt.

Originaltitel Naked Gun 33 1/3: The Final Insult
Alternativ titel Nakna pistolen 33 1/3, Naked Gun 33 1/3, The Naked Gun III
Regissör Peter Segal
Manus David Zucker, Robert LoCash, Pat Proft
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Leslie Nielsen, Priscilla Presley, George Kennedy, O J Simpson, Fred Ward, Kathleen Freeman, Anna Nicole Smith, Ellen Greene, Ed Williams, Raye Birk, Matt Roe, Wylie Small, Randall 'Tex' Cobb

Makta
2018-04-27
Denna hamnar mellan den första och andra filmen.
gjoob
2018-03-25
Inte fullt lika träffsäker och galen som de första två, men fortfarande ett säkert kort om du är lagd åt rätt håll.
2018-01-23
Inte lika bra som första filmen, men den funkar fortfarande...
Raimo_1985
2017-09-22
Tänk att alla tre filmerna kan vara av så hög klass! Det är inte vanligt. Första är bäst men tvåan och trean är inte långt efter! :)
Jamesa
2017-03-04
Helt ok 3.e film.Funkar absolut.

2017-02-20
Bra satir
2015-06-04
Faktiskt snäppet bättre än del 2 med aningens lugnare tempo och mer stilsäkra skämt. Sen var ju Anna Nicole vansinnigt vacker 1994.
2014-11-10
Jag skulle inte kunna säga den exakta siffran på hur många gånger jag har sett Nakna pistolenfilmerna men det är många. Nu på sistone har det inte blivit så ofta men jag skrattar fortfarande väldigt mycket då jag ser dem. 1994 när denna kom var jag 14 år och gissa om jag var fixerad vid Anna-Nicole Smith. Ni skulle ha sett mitt rum. Underbar humor.
ziferN
2014-04-25
Det blir såklart sämre men det är ändå stundtals ganska kul om man är på rätt humör och Nielsen är återigen så himla skön och sevärd. Men ja, i och med att filmen fick mig att skratta ett par gånger och att den är helt klart underhållande så får den ändå en trea.
karlmats
2014-04-21
Avslutningen på trilogin håller tyvärr inte alls samma klass som de två tidigare filmerna. Leslie Nielsen är ju fortfarande bra men manuset hänger inte riktigt med i svängarna. Nivån på skämten har sänkts ytterligare och mycket skämt om kvinnor, bögar och minoriteter blir det, då krävs det att man är roligare än så här för att undvika den sura eftersmaken i munnen. Några få riktigt roliga scener gör att jag undviker den planerade 1an men det är nog tur att de avslutade serien här.