Nalle Puhs äventyr

I tre sammanvävda berättelser får vi följa med Nalle Puh och hans vänner på äventyr i Sjumilaskogen. Men också hur de förhåller sig till livet, i både ord och handling. Fylld med tänkvärda klokheter och stor vänskap sprider Nalle Puh, Nasse, Tiger och Kanin och alla de andra vännerna glädje till både små som stora. Baserad på barnböckerna "Winnie-the-Pooh" och "The House at Pooh Corner" av A.A. Milne från 1926 respektive 1928.

Originaltitel The Many Adventures of Winnie the Pooh
Alternativ titel Filmen om Nalle Puh, Nalle Puhs många äventyr
Regissör Wolfgang Reitherman, John Lounsbery
Manus Julius Svendsen, Ted Berman, Xavier Atencio, Ralph Wright, Vance Gerry, Ken Anderson, Winston Hibler, Larry Clemmons, Eric Cleworth
Genre Animerad, Familjefilm, Äventyr, Komedi, 70-tal
Skådespelare Sterling Holloway (röst), Sebastian Cabot (röst), Paul Winchell (röst), Junius Matthews (röst), John Fiedler (röst), Barbara Luddy (röst), Howard Morris (röst), Ralph Wright (röst), Hal Smith (röst), Clint Howard (röst), Bruce Reitherman (röst)

Redwood
2019-01-20
Helt ok. Livfullt animerad och skojigt berättad. Men jag har alltid haft svårt att connecta med Nalle Puh.
2018-07-18
Inte så mycket till film. Mysiga karaktärer och roliga ordlekar, samt en fin epilog, men bortsett från det så är det mest gäspigt. (5+/15)
2017-10-23
Grillo
2017-10-08
Sinnessjukt gullig, en positiv överraskning jag aldrig såg som barn.
Metheuz
2015-07-09
Lite för många tråkiga sånger och korkade djur. Det är förbluffande att Nalle Puh äger en spegel men inte har en susning om hur den fungerar. Hade iaf dom för mig rätta rösterna på figurerna.
picklessmulan
2014-11-06
Har aldrig riktigt fastnat för Puh. Visst är karaktärerna söta och så men i mitt tycke alldeles för söta. Jag tycker om Nasse och Ior. Betyget får bli svag 3a
Dutch
2014-02-23
Har aldrig gillat den räliga lilla feta björndjäveln.
ziferN
2012-11-28
Nalle Puh är så jävla söt.
RadioSaga
2011-08-02