2.7

Nancy Drew... Reporter

Nancy Drew skall som en skoluppgift tillsammans med sina klasskamrater hjälpa till på en tidningsredaktion, men när hon under sin nyhetsrapportering blir indragen i en mordgåta blir praktikplatsen som journalist mer lik ett jobb för en detektiv.

Originaltitel Nancy Drew... Reporter
Regissör William Clemens
Genre 30-tal, Drama, Mysterium
Skådespelare Bonita Granville, John Litel, Frankie Thomas, Mary Lee, Dickie Jones, Larry Williams

2014-12-24
Denna film kommer med humor, mycket energi och allt annat häftigt och mindre häftigt på film från 30-talet. Det är väl just tidskänslan med kläderna, språket och manèrna som gör mig mest glad. De är på något sätt skönt "töntigt" men samtidigt på ett väldigt charmigt sätt. Sedan har vi ju Bonita Granville som Nancy Drew. Hon spelar med fullt av energi och visar upp med sin karaktär Nancy Drew en härlig förebild för unga flickor(kvinnor). Sedan kör hon ju dessutom bil som en biltjuv.
emmabo
2008-05-14
Underbart charmig och varm historia som bara vinner på sin oskyldighet och naivitet. Definitivt mer än sevärd, och särskilt mysig för alla oss som läst de lite äldre Kitty-böckerna.
Mystica
2006-09-03
Charmig, klämkäck och förvånansvärt rolig. Mycket underhållande och bra skådespelare. Lagom lång också, strax över en timme.