3.3

Napoli Violenta

Maurizio Merli dyker återigen upp som den tuffe poliskommissarien Betti. Den här gången blir han förflyttad från Rom till Neapel. Väl där får Betti sin vana trogen på egen hand rensa upp bland Neapels kriminella.

Originaltitel Napoli Violenta
Alternativ titel Violent Naples
Regissör Umberto Lenzi
Manus Vincenzo Mannino
Genre 70-tal, Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Maurizio Merli, John Saxon, Barry Sullivan, Silvano Tranquilli, Elio Zamuto
Filmnummer 19329

idd
2014-02-07
lenzi, merli å saxon gör en givetvis inte besviken! det sticker kanske inte direkt ut ur mängden av italienska snutrullar men man får precis vad man vill ha! full fart!
kungkalas
2013-06-30
Tempot är högt, motorcykelscenerna imponerar - snyggt filmat och med ball musik till. Det är gott om schyssta mustascher. Storyn är tunn men det verkar vara våld som är filmens poäng.
akasava
2008-09-04
Svag trea. Inte lika bra som Girolamis Betti-filmer, och Merlis karaktär blir fånigt övertydlig här.
koldowsky
2008-05-10
jag vill också ha en miniliten, jättefort fiat! :D stenhård italio crime med många fantastiska scener (bowlingen och motorcykeljakterna!) och med ett av de bästa soundtracksen någonsin! stark trea.
theother
2006-08-07
Helt otroligt bra soundtack.
sargad
2006-07-10
Supertuff action och kanske bästa soundtracket någonsin.
Czechflash
2006-02-08
En högoktanig italiensk eurocrimefilm som håller högt tempo rakt igenom. Blir lite upprepande till slut och det drar ner betyget en del. Ändå bland de bättre i genren med flera sköna kommentarer, våldsamma scener och några härliga motorcykelscener. Men ingen riktig biljakt vilket alltid är underhållande. Rekommenderas inom genren.
NHL
2006-02-07
...kultige Saxon ville jag skriva.
NHL
2006-02-07
Hård och kompromisslös Poliziotto med en cool Merli i huvudrollen. Tyvärr tappade den lite mot slutet, men annars är det mycket action rakt igenom. Översättningen på engelska var stundtals ganska rolig. Scenen där de mulade killen i bowlinghallen var originell. Kul också att se kultige i en av rollerna, och han kör en Ferrari 400 I (aldrig sett någon ha den i en film). Soundtracket är bitvis ganska daterat, även om titellåten var rätt klämkäck. Får ändå en svag fyra/stark trea för sin hårdhet, de roliga kommentarerna och underhållningen. Saknade dock en riktigt bra biljakt.
DiamondWillie
2005-12-02
Stenhård som sagt, mäktigt och jävligt skumt soundtrack. En hyllning till polisbrutalitet.