2.5

När hjärtat blir varmt

Jeremy Taylor är en ung ambitiös bokförläggare med egna författardrömmar. När han skickas till Italien för att hitta den mytomspunna författaren Weldon Paris och förhoppningsvis få kontrakt på hans kommande bok möter han sitt livs utmaning. I en av Weldon Parish döttrar möter han även sitt livs stora kärlek. Under de tjugo år som förflutit sedan han publicerade sitt magnumopus "Skuggdansaren" har den store amerikanske författaren Weldon Parish dragit sig tillbaka och isolerat sig i en liten by i Toscana på den italienska landsbygden. Weldon, som under sin tid utanför rampljuset blivit en levande legend, spenderar sin tid med vänner, vin, hästar och sina tre döttrar. Samt att med alla tänkbara medel jaga bort nyfikna journalister och publicister på jakt efter nästa stora bästsäljare.

Originaltitel The Shadow Dancer
Alternativ titel Shadows in the Sun
Regissör Brad Mirman
Manus Brad Mirman
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Joshua Jackson, Harvey Keitel, Claire Forlani, John Rhys-Davies, Giancarlo Giannini, Armando Pucci

Albion
2009-03-22
Vackra miljöer och en stor skådespelare räcker ibland långt men inte denna gång. Harvey Keitel kommer undan med gott betyg men helheten är inte bra trots bitvis småtrevliga episoder. Betyget stannar vid en stark 2;a, dvs 2+
CissiLä
2008-10-03
var väl en hyfsat söt film, men minus för att slutet var alldelse för cheesy...
Edithea
2008-09-06
En sån där mysig regnfilm eller en utomordentlig bakisrulle! Hur som helst så var det plågsamt att se regissörens, om inte skådespelarnas krystade försök till att försöka famna visionen av en nedstämd författare... och ja, den här filmen hade nog troligtvis klarat sig undan med okända skådespelare.
Viktor89
2008-05-26
Claire Forlani är väldigt snygg och det är nog det enda bra med filmen. Annars väldigt mysig men VÄLDIGT SEG.
piice
2008-05-13
Helt underbar film!
barath
2008-04-06
alldeles för tunt. skådisarna skrattretande, karaktärerna jobbiga. nej det höll inte alls.
Eaa
2007-07-30
Störde mig på Claire Forlanis karaktär något så oerhört! Giancarlo Giannini och Harvey Keitel var mycket sevärda men det höll ändå inte
gosesmurfan
2007-05-29
Hade svårt att bestämma mig för om det skulle bli en 3a eller 4a i betyg. Jag bestämde mig för en 4a till slut. Kietel var största orsaken till det. Jag såg filmen för att Joshua Jackson är med i den. Han övertygade inte som han brukar, men han gjorde ett helt okej jobb. Ngt som störde mig har faderna mellan scenerna. Varför använda en lång utfadning och en infadning vid slutet på en scen och början på en ny. Varför inte göra en crossblackfade, eller en dip-to-color. Ah detta störde mig lite. I det stora hela fungerar ploten. Plus att det var ett fint score.
Bomkia
2007-04-05
Man vet hur det ska sluta efter ungefär 10 minuter - men åkturen är ganska charmig och trevlig. 3-
hannapunkt
2007-03-17
Inte så bra manus, inte så bra skådisar. Det var väl bara Keitel som var bra, men då alla andra var rätt så bleka... det funkar liksom inte. Dessutom var den för hackig, på nåt sätt. Inte så bra.