2.4

När mörkret faller

Elnätet bryter plötsligt samman i en liten stad, vilket skapar problem av oanade proportioner. Kampen för överlevnad gör stämningen allt mer fientlig. Vad händer med mänskligheten när världen raseras från ett civiliserat samhälle till en tillvaro som endast går ut på att överleva?

Originaltitel The Trigger Effect
Regissör David Koepp
Manus James Burke, David Koepp
Genre Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare Dermot Mulroney, Elisabeth Shue, Kyle MacLachlan, Michael Rooker, Richard T Jones, Bill Smitrovich, Philip Bruns, Jack Noseworthy

Jogze
2017-05-14
Jag smälte vid introt, så sjukt snygg 90-tals känsla..
yrkeschaufföre
2016-10-10
Jaha, jag såg den för två år sen. Det var väl därför det kändes bekant.
Totenkopf
2016-07-27
Inte fullt så tokig.
Taandborste
2014-07-26
Otroligt banal story som aldrig utvecklas särskilt mycket.
Grillo
2014-06-10
Började riktigt bra och jag hade höga förhoppningar, men det faller lite på alltför idiotiska beslut och ett dåligt slut. Ändå måste jag säga att jag gillade filmens lågmäldhet och att den ändå hade ett och annat att säga om mänskligheten.
yrkeschaufföre
2014-04-13
Bra tanke men uselt genomförande. Jag satt å önskade livet ur nästan alla karaktärer.
sawa
2014-01-14
Vad handlade den här om, egentligen?
Ondskapt
2012-05-12
Idén är bra som tusan, sen segar det väl lite på sina ställen, och slutet är ruskigt fegt, men all in all är det en helt okej rulle ändå, finns vissa grejer som är riktigt bra, även om man mest skrapar på ytan av dom.
luxlisbon
2012-05-12
Inget som kanske direkt är utöver det vanliga, men absolut en godkänd nittiotalsthriller. Bra skådisar i spetsen, Kyle MacLachlan och Elizabeth Shue.

2011-11-28
som många redan sagt så börjar den faktiskt bra och intressant men dalar in i andra akten. tredje akten är ingen höjdare heller men i helhet måste jag nog ändå ge rullen en 3a för att den ändå är underhållande.