1.9

När skinkorna tystnar

En parodi med inslag från filmerna När lammen tystnar och Psycho. Handlingen är som dessa två filmer hopslagna till en, med allt från duschscenen till ett besök hos Dr. Animal Cannibal Pizza.

Originaltitel Il Silenzio dei prosciutti
Alternativ titel The Silence of the Hams
Regissör Ezio Greggio
Manus Ezio Greggio
Genre Komedi, Thriller, 90-tal
Skådespelare Billy Zane, Martin Balsam, Dom DeLuise, Joanna Pacula, Bubba Smith, John Astin, Ezio Greggio, Charlene Tilton, Stuart Pankin, Shelley Winters, Larry Storch, Rip Taylor, Tony Cox

Asmorod
2018-04-16
Bitvis genialiskt barnslig.
2018-02-04
Har faktiskt aldrig sätt den här filmen tidigare och lär inte göra det igen. Det här var igen film! Det var ren dynga! URK!!!
2017-10-30
2017-08-03
"The Silence of the Hams" älskade jag som 14-åring. Idag som 37-åring är det mesta rätt dåligt vilket gör mig lite sorgsen. Det gör inte ont att upptäcka att det man höll högt som ung inte alls var bra. Jag vill ändå lyfta fram Dom DeLuise insats när han parodierar Dr. Hannibal Lector i rollen som Dr. Animal Cannibal Pizza. Dom DeLuise ar alltid ett nöje att se på film. Jag gillar också att filmen till stor del parodierar Hitchcocks film "Psycho" och att skådespelaren Martin Balsam som spelar detektiven som blir mördad i just "Psycho" även är med i denna filmen och blir mördad på samma sätt igen här. Jag tror banne mig jag trots allt hittar mer och mer jag gillar med denna film ju mer jag skriver. Bästa att kanske sluta då? 1+
Jaganatha
2017-07-22
Usel film på alla upptänkliga sätt. Den italienska berättarrösten, som väl tillhör filmens "regissör", irriterar och det går inte en minut utan att man försöker sig på ett skämt hur billigt det än må vara. Som titeln antyder ska detta vara en parodi på kriminalfilmer, såväl nya som gamla. Billy Zane måste vara något av det träigaste som någonsin har fastnat på film i denna värld.
Henkepedia
2017-07-21
Film som gör parodi på thrillers från mestadels 90-talet men även Psycho. Precis som alla de andra parodierna så lyckas det inte.
2015-09-08
Detta kan vara den sämsta film jag någonsin sätt....
Djason
2014-12-20
Roligast med den här hundra skämt per minutfilm är titeln.
Mrjern
2011-09-26
så otroligt underbar film
FritteFriberg
2010-01-10
the silence of the hams! xD titeln låter ju jävligt bra i alla fall