2.2

Närkontakt av värsta graden

Ett rymdskepp stannar för att tanka vid en intergalaktisk rymdstation. Medan kaptenen tankar skeppet börjar en av hans idioter till betsättningsmän att leka med spakarna och råkar krascha rymdskeppet mot jorden. Detta skapar en stor sensation på jorden. Tidningarna hyllar utomjordingarna och militären frågar ut dem för att komma över deras klokskap och visdom. Det visar sig dock att utomjordingarna är minst sagt lindrigt begåvade..

Originaltitel Morons from Outer Space
Regissör Mike Hodges
Manus Griff Rhys Jones, Mel Smith
Genre Komedi, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Jimmy Nail, James Sikking, Mel Smith, Griff Rhys Jones, Joanne Pearce

Dele
2014-11-03
Tunt och tramsigt, men lätt underhållande. Svag trea.
NEDERVETIL
2013-09-25
Detta var kul på ett absurt sätt, engelsk humor när den är dålig men funkar trots allt...
Halofreak92swe
2013-01-19
Haha garvade hela filmen, sjukt flummig! Samma sköna drulle-humor som i Hot Shots-filmerna och Nakna Pistolen :) Riktigt härlig brittisk komedi!
Jormungandr
2012-12-02
Garvade som fan när killen nyser i sin rymdhjälp i början! annars ganska seg och trist film.
2012-08-28
Det drivs friskt med andra filmer i genren och vissa skämt är helt okej. Roligast var scenen då en Iron Maiden platta används som alternativ till elchocksterapi. Annars var det hopplöst föråldrat på alla sätt.
Docklands
2012-03-15
Hade inte förväntat mig mycket, men lite mera än det här vad jag fick ändå. Nä fy sjutton vad tradig den var. Som en tidig ”Kenny Starfighter” fast utan, ja utan vad? Ja låt oss säga till och med utan någon meningslöst poäng. Men uppskattade vissa förutsägbara utvecklingar, likt ett obskyrt dåligt britsiskt barnprogram, därför en svag tvåa.
lucius
2005-08-07
Kanske får ångra den här trean bittert, men kommer ihåg att jag skrattade gott åt den, när jag var typ 11 .
Filmgalning
2003-03-20
När han nyser i hjälmen är ganska roligt, annars duger den väl som tidsfördriv men inte mer.