2.9

Naruto the Movie: The Great Clash! The Phantom Ruins in the Depths of the Earth

Naruto, Shikamaru, och Sakura är på ett uppdrag att återlämna ett försvunnet husdjur till en annan by. På deras väg blir de överfallna av en trupp som leds av Temjin och de blir separerade. Medan Naruto slåss mot Temjin så hittar Shikamaru ett stort mobilt fort. För att kunna undersöka det närmre smyger han ombord där han upptäcker någonting fruktansvärt.

Originaltitel Naruto Movie 2: Gekijyouban Naruto daigekitotsu! Maboroshi no chiteiiseki dattebayo!
Alternativ titel Naruto's big clash in the Theatre! The illusion of the ruins of the underworld!, Naruto the Movie 2: Legend of the Stone of Gelel
Regissör Kawasaki Hirotsuge
Manus Kawasaki Hirotsuge, Miyata Yuka
Genre Drama, Komedi, Anime, Fantasy, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Junko Takeuchi (röst), Shotaro Morikubo (röst), Chie Nakamura (röst)

ShinobiWan
2014-11-10
Samma nivå som den första Naruto-filmen!
Lord_saile
2011-06-14
Bättre handling än i den första filmen, men inget anorlunda annars. Ingen musik från orginalserien, vilket är tråkigt. Väldigt snygga miljöer. Men inte Mycket mer intressant än så. Dålig karaktärsutveckling, speciellt på skurkarna. Men är, som den första, underhållande.
No.1
2009-12-30
Snygg animering, coola fajtingscener här och där, men tråkig över lag.
c1re
2009-03-10
Det är bara att inse att naruto totalt fallerar i handling. Kopiering från serien Hunter X Hunter är sjuk, koreagrafin från cowboy bebop också kopierad, värdelösa huvudpersoner med idiotiskt dålig musik som förstör stämning och avslöjar handling. Att ge allt naruto skapat mer än en etta för mig, visar tydligt på att man gillar sailor moon, pokemon och annat löjeväckande. Otaliga kräkfontäner sprutar över denna serie och även denna film, sluta hypa om skiten och se en riktig serie istället.
Diagoras
2008-08-10
känns som om de håller sig utanför ramen för serien och lägger in saker som inte passar i serien i filmerna. Lite roligt att de har en sword of omen kopia med, synd att de har slappat lite med miljörena ibland som inte når upp till den vanliga standarden, men en ok film
LolloSnygg
2008-08-02
Den var helt om
Otium
2008-02-20
Jag är nöjd med den "action" som finns, men jag är inte särskilt imponerad av handlingen.
Jalleb
2008-01-02
Ettan var riktigt tråkig men riktigt bra animering! Naruto the movie 2 är helt enkelt motsatsen med givetvis bra animering :P
Narcissa
2007-10-06
Ungefär lika bra story som ettan, trevligt att få se så mkt av Shikamaru, och så lite Gaara och Kankurou också!! ^^ Precis som ettan var den väldigt bra tecknad, och det var en bra blandning av spänning, humor, action osv, som det ska vara.
eowyn_cat
2007-07-13