2.3

The Hustle

Två kvinnor med väldigt olika bakgrunder tävlar om att lura av en ung tech-miljardär hans förmögenhet. Men det blir snart tydligt för dem att de kan ha mer gemensamt än de trott.

Originaltitel The Hustle
Alternativ titel Dirty Rotten Scoundrels
Regissör Chris Addison
Manus Paul Henning, Dale Launer, Jac Schaeffer, Stanley Shapiro
Genre Kriminalare, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Anne Hathaway, Rebel Wilson, Alex Sharp, Dean Norris, Timothy Simons, Ingrid Oliver, Nicholas Woodeson, Casper Christensen, Hannah Waddingham, Rebekah Staton, Jocelyn Jee Esien, Emma Davies, Rob Delaney, John Hales, Francisco Labbe, Aaron Neil

WillyV
2019-10-07
Riktigt rolig första timmen, tillräckligt rolig för att förlåta slutakten.
jolinas
2019-09-29
Rolig och bra skådisar!
Robkiller
2019-08-11
Obegriplig humor och överlag helt värdelös
Jaganatha
2019-05-17
Inte alltför förfärlig nyinspelning av Rivierans guldgossar från 1988 med omvända könsförhållanden. Medproducenten Rebel Wilson spelar ungefär samma karaktär som hon alltid har spelat och det verkar ju gå hem hos publiken, men hon är aldrig lika bra eller rolig som Anne Hathaway som helt enkelt har större bredd (fast inte i fysisk mening, kanske). Tyvärr förlorar filmen lite på att den följer ursprungsmanuset alltför troget, så man vet vad som ska hända i ett avgörande skede mot slutet till. Bagatellartad popcornfilm, men som sådan, helt godkänd.