2.9

Nathalie...

Nathalie är det namn en parisisk prostituerad tar sig inför ett för henne mycket speciellt uppdrag. Överklasskvinnan Catherine anar att hennes make är otrogen och anlitar Nathalie för att bekräfta sina misstankar. Nathalie skall förföra den intet ont anande mannen och lämna regelbundna rapporter till Catherine; rapporter som även skall innehålla detaljer om vad som utspelas i sovrummet. Frågan är dock om det går att lita på den förföriskt vackra Nathalie och hennes rapporter. Är maken verkligen otrogen?

Originaltitel Nathalie...
Regissör Anne Fontaine
Manus Anne Fontaine, Jacques Fieschi, François-Olivier Rousseau
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Emmanuelle Béart, Fanny Ardant, Gérard Depardieu, Wladimir Yordanoff, Judith Magre, Rodolphe Pauly, Évelyne Dandry, Christian Päffgen, Aurore Auteuil, Idit Cebula, Sasha Rucavina, Macha Polikarpova
Filmnummer 19657

Slakob
2011-08-03
Udda story som påminde mig om en specifik scen i Persona... Snyggt foto som känns både genomtänkt och improviserat på samma gång i vissa stunder. Inte alltför förutsägbar och intressanta karaktärer samt fortlöpande story.
Intro
2010-01-29
Underhållande på alla kanter.
Totenkopf
2009-10-29
Var inte så tokig, trots min skepsis i början.
karlmats
2009-07-20
Fin och välgjord med ett på papperet okej manus men oj så jävla tråkig den var trots att den innehöll en nyanserad bild av ett ordentligt horhus och Béart som tillhörande accessoar. Depardieus näsa är verkligen enorm och tar all uppmärksamhet när den är i bild. Kan dock inte ge den en 1a med så mycket naket och det fina fotot.
slitenskiten
Rktigt vacker film
myslampa
2009-07-19
gillar misär ärlighet, och tjejen är ju snygg som få
lehtonen
2009-07-19
En rogivande film men otroligt förutsägbar.
goeran
2009-07-19
Fanny Ardant är bra men storyn som sådan är ganska medioker och spekulativ.
kinesi
2009-07-19
sexig med stil och depardieu gör sig kanske bättre i en fransk film? jag gillar't
LefthandLuke
2009-07-19
Känns som filmtipsettexten avslöjar lite för mycket..