2.3

National Security

Polisen Earl Montgomery och hans betydligt mer lugna kollega Hank Rafferty lyckas lägga beslag på en värdefull ädelmetall som skulle kunna ge storkovan. Deras kollegor fattar snart misstankar och jakten kan börja. Snart börjar de båda inse varför polischefen är så angelägen om att ta fast dem och deras byte.

Originaltitel National Security
Regissör Dennis Dugan
Manus David Ronn, Jay Scherick
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Martin Lawrence, Steve Zahn, Colm Feore, Eric Roberts, Bill Duke, Timothy Busfield, Robinne Lee, Matt McCoy, Brett Cullen, Stephen Tobolowsky, Joe Flaherty, Mari Morrow, Keith Cooke, Ken Lerner

Skapad 2019-12-04 av Silverbullit
Ytterligare en polisfilm som försöker para ihop två osannolika personer som partners för att jaga elaka banditer. I det här fallet ansåg någon att Erik Roberts var lämplig som bandit. Helgaln...   Läs mer »

Ima_Tree
2017-07-11
Satan vad dåligt!
arruba
2015-08-31
Skön actionkomedi som bara är, Lawrence är oftast underhållande.
kervisch
2015-01-26
2 av 5. Funkar att se.
2014-11-03
Det här manuset är pinsamt. Regin är pinsam. Insatserna är pinsamma. Och mest pinsamt av allt är att hela filmen är ett enda långt omvänt rasistskämt där Martin bara är med för att leverera det ena korkade whiteboyskämtet efter varandra.
RichardEk
2014-10-19
Ett kanske lite hårt betyg, för här finns några roliga skratt utspridda över 88 minuter, men konkurrensen med andra filmer är hård, och det här är verkligen en förglömlig film. Eller rättare sagt, det man kommer ihåg är att filmen genomgående är tråkig när det är ämnad att vara rolig. Det är något som inte fungerar i filmen, åtminstone gentemot en åldersgrupp på +12 år.
Ojhda
2013-10-23
Helt okej, skulle nästan kunna sätta en trea, den är inget speciellt men en helt okej film bara
hohohanne
2013-01-18
Har nog aldrig sett en film men så mycket rasism i sig, usch. Hade nog varit en rätt så hygglig film utan.
yrkeschaufföre
2013-01-17
Det känns som ett försök att hänga på "Bad boys" men detta faller platt och det kan inte bara bero på Martin för jag har sett honom agera i andra filmer. Tyvärr är det inte ens 8 roliga minuter av de 88 som filmen består av. En etta känns hårt men det är för att inte uppmuntra till fler filmer av det här slaget.
ClintanTheKing
2012-05-13
Inte alls lika bra som Blue Streak, som är en liknande film. Men ändå rätt skönt drag i denna.
Heatseeker
2011-10-05