2.8

Nation's Pride

En film i filmen av Inglourious Basterds. Private Fredrick Zoller sitter ensam i ett torn och skjuter ner soldater från USA som försöker rädda det ockuperade Frankrike. Han känner hopplöshet, men ser märket han karvat in i trät och får nytt hopp.

Originaltitel Inglourious Basterds: Stolz der Nation
Alternativ titel Inglorious Basterds
Regissör Eli Roth
Genre Kortfilm, Krig, 2000-tal
Skådespelare Daniel Brühl, Bo Svenson

Hypostas
2015-11-11
Riktigt ball film faktiskt. Lite osmaklig kanske, men hey, det är ju Eli Roth som gjort den.
uncle_funk
2014-11-22
ÄLSKAR "Behind the scenes" till denna mycket snygga kortfilm.
Kortfilm
2012-11-10
Jag tycker mycket om I.B. Men som sagt... Den här kortfilmen är ohuman och skildrar rena massavrättningar. Det är fruktansvärt tragiskt att det finns nazister som har mage att skratta till den och kalla det underhållning. Visa lite respekt för offrens anhöriga!
TobiasRydén
2011-12-31
Kanske inte helt fullföljer syftet att efterlikna en tänkbar tysk propagandafilm från 40-talet, men det är ändå svårt att ogilla den här ironiska lilla saken i MÄSTERVERKET "Inglourious Basterds". Jag är säker på att Eli Roth sett massor med filmer gjorda innan nittiotalet.
KimEkberg
2011-12-31
jävla svinfilm, som dessutom passar väldigt dåligt in i den andra svinfilmen eftersom den är så jävla otidsenlig. men jag kan väl ganska säkert antaga att eli roth inte har sett en film gjord innan nittiotalet.
BarryHero
2011-12-30
Sjukt rolig och välgjord.
Tenchi
2011-06-18
Kul komplement till Inglourious Basterds. Tipsar att se "behind the scenes" till den också. Finns på tuben.
WoodyStrong
2010-09-22
Fan nice ju
Slakob
2010-08-07
Filmen ser faktiskt bättre ut när man ser den i full form än de korta klippen som visas i Inglourious Basterds. Den är roligare och mer dynamiskt filmad och den känns mer som en parodi. Fast det är förstås förståeligt att man i Basterds ville få den att framstå som att endast en nazist skulle kunna gilla den.
lrenner
2010-07-29
Men lol. Massavrättningar kan man väl skämta om hur bäst man vill. Dessutom är det ju meningen att filmen ska vara fucked up. Det ska ju föreställa nazi-propaganda.