2.6

Natt utan nåd

Ett gäng kriminella kidnappar en kvinna och kräver hennes föräldrar på en lösensumma. Men när lösensumman ska utlämnas utbryter interna konflikter.

Originaltitel Night of the Following Day
Regissör Hubert Cornfield
Manus Lionel White, Robert Philppeny, Hubert Cornfield
Genre Kriminalare, 60-tal
Skådespelare Marlon Brando, Rita Moreno, Richard Boone, Pamela Franklin, Jess Hahn, Gérard Buhr, Jacques Marin, Hugues Wanner

2017-11-18
Skön stämning, bra uppbyggnad och ett lagom makligt tempo. Mot slutet blir det ordentligt spännande en stund, men Cornfield & co fick inte till upplösningen ordentligt. Förmodligen såg det väldigt bra ut i manus, men som slutresultat fungerade det inte så bra. Vad skådespelet anbelangar så är det inte Brando och Franklin som är behållningen, utan det är den genuint obehaglige Boone och den sexiga Moreno. Allt som allt en ganska udda liten film, utan att för den skull vara särskilt... udda. (8-/15)
2015-10-07
Händelsefattig kidnappningsrulle som inte lyfter förrän mot slutet. Det mumlas och åks bil och intresset dalar längs vägen. Boones äckliga karaktär borde fått mer utrymme.
sirkurt
2012-04-20
En ganska bra film med väldigt bra skådespeleri men historien känns fullständigt meningslös, ganska intressant slut men jag vet inte om det gör det hela bättre.
Ondskapt
2012-01-14
Stabil crimerulle som bjussar på en god dos stämning, läckert foto och snygga miljöer. Brando är stencool, synd att Pamela Franklin inte får mer utrymme, men hon gör bra ifrån sig det hon väl gör, som alltid.
anneliecn
2010-01-16
inte ens Brando kan väga upp betyget på den här filmen..
jimmyringo
2009-04-09
Inget märkvärdigt alls. Ordinär "Ransom-rulle" där Brando är helt bortkastad.